Translate

söndag 28 april 2013

Promenadseger

Hade en dålig magkänsla innan matchstart. Efter den senaste matchen mot Pescara som var allt annat än bra och då flera tidigare Sienamöten vart allt annat än roliga så sa min mage 0-1. Att jag skulle missa första halvlek gjorde faktiskt inte så mycket kände jag. Men det skulle jag givetvis få äta upp. När jag kommer hem och kan börja titta så står det 3-0, Roma har spelat bra fotboll och gjort tre väldigt snygga mål. Men gud vad trevligt tänkte jag först men efter att ha tänkt efter lite till så insåg jag att Roma alltid endast kan göra en bra halvlek och att jag nu hade missat den. Så frågan inför andra halvleken var lite mer om matchen skulle dö eller om Siena skulle pressa och snabbt gå upp till 3-2 och göra den här historien till en typisk Romanagelbitare. Men inget av detta hände utan istället kliver Osvaldo fram för tredje gången idag och gör mål. 4-0. Enkelt. Som det egentligen ska vara om man heter Roma och möter Siena på hemmaplan. Mina +++++ idag går givetvis till Osvaldo för han var hattrickhjälte. Efter en och annan utskällning så var han värd att göra hela tre mål idag. Dock har han fortfarande mycket kvar att bevisa och synd är ju det att han inte är såhär bra i varje match. Stora plus går även till Lamela för ett vackert mål och till Totti som levererade assister både hit och dit (någon som har koll på assistligan förresten). Tack utdelas idag även till Parma som spelade 0-0 mot Lazio och till Palermo som vann över Inter med 1-0. En riktigt trevlig söndag med andra ord. Nu fortsätter vi såhär mot Viola i nästa omgång!


Inga kommentarer: