Translate

tisdag 23 april 2013

Roma & CL

Vi struntar i att prata om hur söndagens match mynnade ut. Vi vänder blad och byter kapitel istället. Roma har bara ännu en gång bevisat att vi ALDRIG kan leverera när det väl behövs.



Sitter och tittar på Champions League som spelas ikväll. Och något som slog mig när Bayern och Barcelona gick in på plan var: GUD VAD SKÖNT ATT INTE ROMA SPELAR CHAMPIONS LEAGUE SEMIFINAL!!! Och lugna i stormen nu innan ni börjar dumförklara mig till fullo. Det jag menar egentligen är att jag aldrig hade kunnat klara av att se Roma spela en CL-semi. Med tanke på att jag vart nervös nu när "THEEEE CHAAAAAAAAMPIOOOOOOONS"-låten spelades och alla spelare zoomades in i två lag jag har NOLL känsla eller connection till så kan jag knappt föreställa mig hur det skulle vara om mitt kära Roma var där. Tänk om det var Roma och spelare som Castan, Torosidis och Florenzi som zoomades in istället och stod öga mot öga mot Gomez, Schweinsteiger och Ribery på ett fullsatt Allianz Arena? Eller öga mot öga mot Messi, Xavi och Iniesta på ett fullsatt Nou Camp. Vilken romanista hade allvarligt talat klarat av det? Jag kan bli en hypernervös duracellkanin när vi möter Triestina i en åttondelsfinal i Coppa Italia. Och då ska vi inte ens tala om när vi möter lite större lag som typ....Udinese! En semi i CL? Vågar jag inte ens tänka på. 

Jag vet, Champions League är egentligen det roligaste som finns och jag vill ju faktiskt inget annat än att Roma tar sig dit. För vem minns inte matcherna mot Lyon och mot Real Madrid? Att slå ut dessa giganter från Europas finrum har varit bland mina bästa stunder som romanista och skulle göra mycket för att återuppleva något liknande igen. Men för tillfället vet jag inte hur jag har gått igenom dessa matcher. Haha, hittade nyss svaret HÄR: jag såg dom knappt!! Jag förstår varför. Och då jag är ett ännu större nervvrak idag så kanske ni börjar förstå hur jag tänker. En semifinal i Champions League vore givetvis ett ultimatum men som romanista så tror jag att det hade blivit för mycket för alla mina nerver. 









Inga kommentarer: