Translate

tisdag 17 december 2013

Tillsammans är vi OSLAGBARA

Men så kändes det inte alls igår efter matchen. Då hade jag någon irriterande känsla som om vi hade förlorat. Det kan väl inte ha varit möjligt att jag var besviken på att Roma (som slutade sjua förra säsongen och som vi inte alls hade några förhoppningar på inför säsongen) BARA spelade 2-2 BORTA mot Milan? Jag vet inte, kanske LITE, men det vara bara för att vi var det mycket bättre laget och förtjänade verkligen att vinna. Men å andra sidan ska man vara nöjd med en poäng för att:

  1. Vi spelade utan vår kreatör Pjanic. Och ersättaren var inte vem som helst utan Michael Bradley som aldrig kan slå en passning. Jag är ledsen Bradley. Men. Det. Här. Funkar. Inte. Man vinner inga scudettos med Bradleys i laget. Leta Pjanic-ersättare ASAP!
  2. När Sabatini och c/o ändå är på jakt efter vice Pjanic kan de väldigt gärna även få leta efter en ny vänsterback också (om inte Balzaretti tillfrisknar). Jag kan inte förklara varför men jag har aldrig gillat Dodô. Och kommer nog aldrig göra det heller (om han inte avgör mot Lazio, då är allt förlåtet såklart). Han måste bort (och borde sett till att Milan aldrig gjorde 2-2)!!!
  3. Visserligen gjorde Burdisso aldrig självmål eller blev utvisad som jag var bombis på att han skulle bli när han kom in istället för Castan. Men det kändes ändå som att man kunde säga hejdå till tre poäng när han kom in. Det är synd för att för några år sedan älskade jag verkligen Burdisso och tyckte att han var fantastisk. Visserligen älskar jag honom fortfarande men han är verkligen inte den mittback som han en gång var. Burdisso & Dodô kändes livsfarlig ute på vänsterkanten och vi får vara glada att inte Milan utnyttjade det mer.
  4. Balotellis superläge i slutet av matchen borde verkligen ha resulterat i ett mål. Tack gode Gud att bollen gick utanför!!!

Okej under dessa omständigheter är jag nöjd trots allt och huvudsaken är att vi fortfarande är OBESEGRADE!!! Sjukt jävla bra jobbat av Roma och dom fortsätter verkligen att göra oss så fruktansvärt stolta. Efter en säsong med Zeman-resultat à la 3-4, 4-1, 2-4 & 3-3, alldeles för höga backlinjer och Goicoechea i mål så förtjänar vi verkligen denna framgångsvåg. Roma imponerar och bara vi får spela Champions League nästa höst så kommer jag vara otroligt nöjd (tyvärr blir nog Juve för svåra att rå på). 

Nog med det negativa, sånt blir man bara deppo av. Det fanns ju trots allt några positiva saker med matchen igår också:
  1. I matchminut 64 hände det som vi alla väntat på alldeles för länge. I match 64 gjorde han entre igen. 59 dagars eviga väntan var äntligen över. FRANCESCO TOTTI KOM IN!!! När han kom in kändes det verkligen som att man kunde pusta ut för nu blir allting bra igen, nu löser sig alla våra problem, nu kommer allting bli som vanligt igen! Bentornato capitano, som du har varit saknad!
  2. Destro fortsätter leverera! Mål mot Fiorentina & mål mot Milan och då är de enda matcherna han spelat under denna säsong. Otroligt bra och i julklapp önskar jag att Destro blir den målskytt som vi efterlyst i en miljard år men aldrig fått. 
  3. Strootman är en jag bara gillar allt mer och mer för varje match som spelas. Jag är verkligen jättejättejättejättejättejättejätteglad att han valde att gå till Roma och inte till United (vi det här laget måste han också vara det). Iskall straffskytt och allmänt superbra.
  4. Gervinho är livsfarlig. Utan honom vet jag inte riktigt vad vi hade gjort för tillfället. 



Inga kommentarer: