Translate

torsdag 10 maj 2012

- Jag lämnar Roma.

It's time to say goodbye. Och inte till vem som helst. Det är dags att ta farväl av våran Mister.

I eftermiddags samlade Luis Enrique spelarna och ledarna för att just ta farväl samt be om ursäkt.
- Jag lämnar Roma för att jag inte kunde ge allt jag hade. Jag har gjort mina misstag och jag ber om ursäkt.

Inför Romas nya projekt pratades det om många nya namn till tränarbänken. Det pratades om Villas Boas, Ancelotti, Pioli, Dechamps och Bielsa. Men lotten föll tillslut på Luis Enrique. En relativt oerfaren tränare som dittills bara tränat Barcelona B. Men trots oerfarenheten så verkade han spännande. Ja, hela projektet verkade spännande. Och nu var det alltså Luis Enrique som skulle leda det nya AS Roma. Förväntningarna vart således höga. Och förmodligen för höga. Säsongen har varken gått som vi eller Luis Enrique ville. Motgångarna har varit alltför många. Att Romas och Luis Enriques vägar nu går olika vägar är nog det enda rätta. Det har varit på tapeten länge och är nog bäst för båda parter. Det är tråkigt att Luis Enrique måste lämna såhär, på det här sättet. Han var modig som tog på sig uppgiften men dessvärre var han inte rätt man vid den här tidpunkten. Jag önskar Luis Enrique all lycka i framtiden. Våra vägar kanske korsas ytterligare i framtiden men den här tiden är nu förbi.

Nu säger vi farväl till vår mister och blickar framåt om vad som kommer hända i sommar och vem som nu hoppar på skeppet.

3 kommentarer:

Toni sa...

... Och nu var det officiellt officiellt också.
Ska bli intressant att se om det blir AVB eller Montella som efterträder. Kanske Ancelotti blir ledig om PSG inte vinner... Vem vet? Inget är ju riktigt säkert i Roma längre :)

Rossi sa...

När jag såg rubriken så trodde jag att du skulle lämna Roma? Som tur va var det bara Luis Enrique som skulle lämna Roma.
God fortsättning till Senjor Enrique

Julia sa...

Toni/ Ancelotti är ju drömmen!

Rossi/ haha nej så illa är det inte än. Mig blir ni inte lika lätt av med ;)