Translate

söndag 23 december 2012

Quattro a due...Milano in fiamme!

Vabbé...ska vi ta matchen igår då? En riktig trevlig tillställning och Roma gav oss en julklapp som var lite mer än vad de flesta av oss nog hade förväntat sig. Förväntningarna innan match fanns såklart inte eftersom man numera ALDRIG vet vad man ska förvänta sig av Roma. Men av någon konstig anledning så kände jag mig ganska lugn. När jag såg vår elva och när jag såg Milans elva så kändes det som vi skulle vinna. Och det gjorde vi. Utan problem. Visst vart det darrigt i slutet (vem vart inte jättenervös när det blev 4-2?) men det vart aldrig det minsta farligt egentligen och det hade vart mer rättvist med 6-0 än 4-2. Det var riktigt kul att se Roma spela och jag längtar redan till matchen mot Napoli. Sen finns det ju några spelare att lyfta fram (även fast alla grabbar förtjänar massa credd!!):

- Goicochea: WOOOW! Är det är en ny Julio Sergio-transformation vi håller på att bevittna? Han var en riktig muro och gjorde väldigt många avgörande räddningar. Utan honom i mål kunde resultatet blivit ett helt annat. Räddningarna på El Shaarawys friläge samt på Pazzinis nick var sjuka! Den här mannen ska bli väldigt intressant att följa i framtiden!

- Marquinhos: Tänk att det skulle bli en 18-åring som skulle komma att stabilisera vårt hönsgårdsförsvar. Med Marquinhos där bak så känns allt mycket bättre och lugnare (även om backlinjen inte är 100% ännu). .

- Burdisso: Grinta, grinta, grinta & kärlek, kärlek, kärlek. Det är Burdisso det.

- De Rossi: Han är tillbaka, vår älskade DDR!

- Lamela, Osvaldo & Totti: Jag skriver dom tillsammans för det är tillsammans dom fungerar som allra bäst. Dessa tre spelare gör aldrig en orolig för man vet att förr eller senare så blir det mål. Jag vill gifta mig med alla tre och skulle inte byta ut dom mot något annat anfall i Serie A.


Känns väldigt bra att gå på jullov såhär. Fyra poäng upp till andraplatsen är inte alls långt bort och jag tror faktiskt att vi är där snart. Vi ska fortsätta såhär och klättra i tabellen. Men först: ett välförtjänt jullov för allihopa.
GRAZIE ROMA!!

1 kommentar:

Ale sa...

Härligt att du är tillbaka Julia! En minst lika trevlig julklapp som vinsten igår.

God jul på dig :)