Translate

söndag 8 december 2013

Tre punti!!!

Hallelujah! Gud hörde mina böner och gjorde så det kom minimalt med kunder till mitt jobb vilket betydde att jag i lugn och ro kunde ställa mig framför datorn och istället bevittna vårt kära fotbollslag. Och med Totti på bänken lyckades vi ÄÄÄÄÄNTLIGEN vinna igen. Förstår inte varför vi alltid måste spela så dåligt mot alla smålag jämt (Lazio undantaget) och desto bättre mot de bättre lagen. Skit samma, vi fick i alla fall med oss tre poäng idag och det var mycket tack vare Destro (vilken comeback!!), Maicon & GERVINHO (alltså..vem är han egentligen? Det här är INTE Arsenal-Gervinho som vi köpte). Även Totti-effekten är ett faktum för bara hans blotta närvaro resulterade i att vi kunde vinna igen. Från och med nu tycker jag att Totti borde sitta på bänken (och inte på läktaren) även fast han är skadad. Han ska bara finnas med där nere. Till och med när Totti lägger skorna på hyllan, om ca 100 år, så måste han vara med. Nu är vi med igen. Nu har Juventus fått leka stjärnor tillräckligt. Nu ska vi bevisa att vi är med igen på allvar. Nu är det dags för dem att bli skitnödiga igen. Roma är något att räkna med igen.

En fantastik dag och givetvis var jag tvungen att snygga till det lite på jobbet:

1 kommentar:

PJANIC sa...

Kul att du är tillbaka och skriver igen. Har saknat dina texter både efter vinster & förluster. Välkommen tillbaka!

Grymt sköna 3 poäng idag från Roma. Underbart att Destro fick näta direkt i comebacken och lika underbart att se Totti på bänken igen. Synd på Pjanic avstängning mot Milan bara men vi lär väl klara av dom ändå?