Translate

onsdag 4 december 2013

Ytterligare en återkomst

Ciao ragazzi!

Jaa, då är jag här igen. Ni blir aldrig av med mig (tyvärr ;)). Det finns många anledningar till både varför jag plötsligt försvann och varför jag nu är tillbaka men det ska jag inte tråka ut er mer. Det ända jag kan säga är att det har känt alldeles för tomt alldeles för länge (jag vet inte hur många gånger jag tänkt: "idag ska jag återuppta bloggen" utan att det har blivit av), ungefär samma tomhet som man känner så fort Roma spelar match utan Totti (en tomhet som vi blivit alldeles för vana vid nu!!). 

Hur ska man då börja återkomsten? Tänk så djävulskt mycket det har hänt sedan jag senast skrev, den första maj. Sjukt jävla mycket så jag vet inte ens om det är någon idé att sammanfatta spektaklet. Men för att nämna några punkter:

  • Först och främst måste vi nämna Rudi Garcia som kom in i somras och visat sig vara en fransk gud! Han har transformerat en kaosartad hönsgård till Europas bästa mur och om någon förtjänar stående ovationer från hela världen så är det vår kära fransman. Rudi är här för att stanna.
  • Det är inte bara RG vi ska tacka för Europas bästa mur utan ett stort tack ska vi även skicka till den marockanska muren Mehdi Benatia. Vilken fantastiskt underbar man! Han är Mr Säkerhet och det är nog ingen som känt av saknaden av Marquinhos.
  • De Sanctis gjorde visserligen en liten tavla i senaste matchen men annars har även han imponerat enormt mycket och FYRA insläppta mål på FJORTON matcher behöver man inte ens kommentera.
  • De Rossi har blivit bra igen!
  • Även Pjanic har höjt sig både en, två och tre nivåer.
  • Och så har vi Strootman...ja vi har fan världens bästa mittfält!!
  • Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti, Totti!
  • Det faktum att vi faktiskt vann de TIO inledande matcherna måste nämnas. Det var en helt makalös bedrift som jag inte ens hade drömt om i mina galnaste drömmar. Att vi numera är på väg mot tio raka kryss är en annan historia.
  • Vi slog Lazio!!!!!!!!!!!!!!!!


Okej, vi börjar där och nu får vi se hur det går. Jag är glad att vara här igen och försvinner jag igen får ni skjuta mig i foten eller nått. Hoppas ni är med mig den här gången också världens bästa läsare!
Nu kör vi, FORZA ROMA!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAA STOPPA PRESSARNA, JULIA ÄR TILLBAKA!


Välkommen! Du har vart otroligt saknad!

Anonym sa...

Du är efterlängtad!!

Anonym sa...

Kul att du skriver igen!
Forza Roma!