Translate

torsdag 30 juli 2009

Från moll till dur

Men vilken underbar aftonskväll jag har haft. Ni skulle bara veta. Det hela började 10 minuter innan matchstart då en stor lång vass kniv ramlade ner med spetsen före från diskbänken cirka 6 centimeter från min ena fot. I smått chocktillstånd efter min-nära-döden-upplevlese så beger jag mig till min kära dator för att försöka få igång stream till kvällens match. Ja det gick ju bra för bild kom det upp åtminstone.

MEN...det kan nog vart bland den sämsta streamen jag vart med om under min karriär som Romasupporter. För det första var det inget ljud så istället fick jag nöja mig med att lyssna på Tommy Åström och Jens Fjellström kommentera Malmö-AIK lite i bakgrunden istället. Som nummer två var min bild inte alls bra och jag trodde nästan att vi hade värvat tillbaka Emerson i smyg när det i själva verket var gamle Tonetto. Och för det tredje och det jobbigaste (som ni säkert alla var med om), streamen var tvungen att uppdateras var 30e sekund på grund av någonting som jag inte kommer ihåg vad det var. Så nu har jag träningsvärk i högra armen för jag gjort samma rörelse alldeles för många gånger!
Och som om det inte vore nog med det, så tar GENT ledningen!! Då kan jag tala om att jag inte var så glad på någonting.

MEN...Roma är ju som tur är Roma och vänder på all djävulskap åt min stora förtjusning. 0-1 blir 3-1, Mexes gör mål (ja han är på den), Totti gör mål, Vucinic gör mål och alla blir nöjda och glada! Är det inte smått fantastiskt? Tack för det, mitt älskade lag!

Och jag får inte glömma det absolut viktigaste från matchen, Guberti! Vilken kille! Jag är lika småkär i honom efter denna match som jag var i Motta efter hans första framträdande. Han kommer bli väldigt i n t r e s s a n t!
Så ja, det här satt ju bra denna torsdag och nu är man så där töntigt nöjd över att vi vann. Som vanligt alltså, hurrey!

(nu ska jag lyssna på Grazie Roma och det borde alla andra också göra precis nu. Så sätt på den!)

Inga kommentarer: