Translate

onsdag 1 december 2010

Il primo dicembre

Idag är det första december och november är äntligen finito. Känns inte allt mycket roligare och bättre bara för det är december? Hur som, här är att se fram emot i Romaväg under årets sista månad:

Chievo-Roma, den 4e december, klockan 18:00

Roma-Bari, den 12e december, klockan 15:00

Milan-Roma (mamma mia!), den 18e december, klockan 20:45


Bortsett från dessa ligamatcher ska vi även möta Cluj på bortaplan i sista CL-gruppspelsmatchen den 8e december.
Sen har vi ju de här med Coppan också där vi ska möta Lazio...Men jag fattar inte när den/de matcherna är för jag har läst olika på så många ställen (på någon sida stod det 19e januari och på en annan 9e december)? Kan någon ge mig några korrekta svar på:
• Hur många möten är det?
• När är de exakta datumet/datumen?
Thaaanks.

3 kommentarer:

Antonis sa...

Vad jag vet så är inte datumet spikat än. Och om jag inte har helt fel så är det ett möte som gäller i Coppa Italia förutom semifinalen där man kör två matcher, men kan ha fel.

Sven-Olav sa...

Det blir spelarstrejk den 11-12 och alltså ingen match Roma-Bari. (Se t.ex. Corriere dello Sport.) Tala om lyxproblem...

marci sa...

Strejken är för att spelarna i de mindre serierna ska få högre lön. Vissa tjänar kanske bara 2-300 000 euro om året, inga fantasisummor med tanke på den korta karriären.

Främst handlar det även om att Lega Calcio och Federcalcio inte är överens.