Translate

söndag 3 mars 2013

Roma-Genoa: prima partita

Har just återhämtat mig från Johan Olssons bragdlopp som ledde till ett mycket fint och välförtjänt guld. Och snart är det dags för nästa pers, Roma-Genoa. Eller är det verkligenn pers ikväll? Än så länge känner jag mig faktiskt relativt lugn men det lär väl ändras om några timmar igen. Att vara lugn brukar annars aldrig vara ett bra tecken inför en match för då slutar det mer eller mindre alltid med frittfall rakt ned. Det ska bli kul att se om vi kan fortsätta med det fina spelet som vi haft i de två senaste matcherna och nu är ju dessutom Totti och De Rossi tillbaka i truppen igen, vilket inte gör saken sämre direkt. Vinst idag kommer även betyda att vi endast är 4 poäng bakom Lazio. Visst är det ändå kul att trots att vi gör en superdålig säsong medan Lazio nästan har höjts till skyarna så kan det efter kvällen endast bara skilja fyra poäng. Haha!

Ikväll kommer då Borriello på kärt återbesök och förhoppningsvis ställer inte han till med några problem utan vi får se en briljant backlinje hänförda av Burdisso (är dock lite orolig för Marquinhos som känt av en lättare skada!) istället. Sen har vi Totti ja. Francesco Totti som idag SKA göra två fina mål och klättra förbi Nordahl och på så vis bli ännu mer historisk. Slutar matchen stabila 3-0 till oss med Tottix2 & Osvlado som målskyttar så kommer jag bli nöjd (eller jag kommer vara meganöjd bara vi vinner). Fyra timmar kvar, snart dags att börja ladda!

Inga kommentarer: