Translate

söndag 17 mars 2013

Roma-Parma

Då var det återigen söndag och återigen ROMAMATCH! Jag tackar (väder)gudarna att Inters match blev uppskjuten på grund av mördarregn så att våran istället kan visas på TV4 Sport Xtra. Hade det vart Roma som skulle spela i samma väderförhållanden så hade matchen givetvis inte skjutits upp. Roma och vattenpolo/snöbollskrigsmatcher är något som blir allt vanligare och vanligare för varje säsong som går.

Kvällens domare heter Carmine Russo som for life kommer vara en hatad man i Romalägret. För er som inte minns eller har förträngt honom så kan jag meddela att han dömde Brescia-Roma under säsongen 2010/2011 och han givetvis ville Russo jävligt gärna spela huvudrollen. För det första så visade han ut Mexes när han gjorde en klockren brytning utanför straffområdet på en offsidespringande Brescia-spelare. För det andra så valde han att plötsligt inte göra någonting då Brescia-spelarna spelade handboll i eget straffområdet och Roma skulle ha en solklar straff (jag minns matchen som den var igår). Ikväll hoppas jag på andra huvudrollsaktörer...


...som till exempel FRANCESCO TOTTI. Ikväll får han mer än gärna göra både ett, två och tre mål, gå om Nordahl och få den hyllning han förtjänar på Olimpico. Annars är ju Perrotta med från start och eftersom jag har hunnit sucka åt honom både en och två gånger sedan jag såg hans namn i startelvan så kommer väl han showa och göra hattrick eller så.


En kvart kvar nu. LADDALADDALADDA!!


Inga kommentarer: