Translate

måndag 11 mars 2013

Un po di tutto

¤ Allora. 1-1 blev det alltså mot Udinese och tyvärr missade jag matchen så har inte så mycket att säga egentligen. Totti får vänta på att bli ensam andraplatsare men det kanske han spar till Parma-matchen...


¤...som kan komma att bli uppskjuten då det är nytt Påveval och grejer som kan komma att behöva stans polismän. Besked lär komma snart.


¤ Romagnoli är bättre än både Messi och El Shaarawy! Åtminstone när det kommer till antal klick på sin sida på transfermarkt.it. Efter målet mot Genoa så har han fått ytterligare 5000 profilvisningar vilket för honom till en andraplats, efter kroaten Alen Halilovic. Romagnoli ligger alltså både före El Shaarawy och Messi som stannade på 3729 respektive 2418 visningar. Grattis säger vi till våran lilla 18-åring!


¤ Zamparini gav Gasperini återigen chansen att hjälpa Palermo nere i bottenträsket. Två matcher tog det den här gången innan Zamparini tröttnade och sparkade Gasperini...för andra gången den här säsongen. Och jag som tycker att vi har mycket tränarbyten!


¤ Nu sägs det att Asics ska bli vår nya tröjsponsor till nästa säsong och att Nike sedan ska ta över 2014.


¤ Vi avslutar med att säga ett stort HIPP HIPP HURRA till vår kära Alessandro Florenzi som fyller 22 år idag! Jag hoppas att Totti och c/o gett honom några fina födelsedagskramar. GRATTIS önskar i alla fall vi på den svenska Romafödelsdagskommittén!






¤ PS!!! Nu på fredags så röstas Miss Ora&Porpora fram, det vill säga de vackraste kvinnliga Romafansen. Jag är inte bjuden än!!! Är väldigt besviken. Men det kanske blir en överraskning så på fredag förmiddag springer Totti in på min föreläsning och säger att jag måste följa med. HOPPAS KAN MAN JU ALLTID!! Annars får jag ta och vinna nästa år...eller nästa....eller året efter det kanske....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har iaf min röst

Ale sa...

Min med, always ;-)