Translate

onsdag 5 augusti 2009

Goodbye my lover

Allt känns som i en dröm. Som en hemsk overklig mardröm. En mardröm som man vaknar upp ur och inser att det bara var en dröm och att allt är som vanligt igen. Men det är ingen dröm. Det är verklighet. Aquilani är klar för Liverpool. Se bara på den meningen. Det svider i ögonen när jag bara läser det. Jag trodde aldrig att jag skulle vara tvungen att skriva det.

Det är så overkligt. Att vi sålt en av Romasönerna. Visserligen har Aquilani inte hunnit bli någon Totti än. Inte heller någon De Rossi. Aquilani är inte heller världens bästa fotbollsspelare. Han är inte oersättlig spelmässigt, han är skadad var och varannan match och han kanske var vårt fjärde val på innermittfältet till och med. Men det spelar ingen roll. Vi har sålt en bit av vår själ. En del av Roma är borta nu. Det gör ont. Ondare än vad jag trodde att det skulle göra och då har jag ändå vart inställd på att han skulle lämna de senaste dagarna.

Jag orkar inte vara arg. Inte på Rosella, inte på Pradé, inte på Spalletti, inte på Aquilani, inte på Liverpool. Det känns så meningslöst bara och vi vet ändå inte vad och vem som ligger bakom den här förjävliga övergången. Istället känner jag en enorm sorg och tomhet. Blir man någonsin glad igen egentligen? Just nu känns det svårt. Men vi kommer komma över den här förlusten också. Visserligen är det här så mycket värre än derbyförluster, 7-1-förluster och åka-ut-på-straffar-i-CL-förluster. Men vi kommer komma över det här med. Jag tror det. Frågan är bara hur lång tid det kommer ta. Aquilani kommer saknas i en långlång tid framöver och att se honom i Liverpool kommer vara hemskt, sorgligt, tråkigt och alla andra dåliga ord som går att komma på.

Finns egentligen inte så mycket mer att säga än att tacka Aquilani för den tiden som han har vart vår (hur förjävligt känns inte det att säga?) och jag önskar honom all lycka i Liverpool. Jag hoppas han gör succé, det gör jag verkligen. Även om det kommer svida så vill jag att det ska gå bra för vår Romaälskling. Han kommer alltid tillhöra oss på något sätt och jag ber till Gud att han en dag återvänder.

Tack Aquilani för den tiden vi fick med dig. Tyvärr var den alldeles för kort. Du kommer alltid förbli älskad utav många av oss. Vi glömmer dig aldrig ♥

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt han kommer lyckas i Liverpool! Kanske vill han vinna CL ?

Julia sa...

Han vill vinna CL med Roma :'(

Anonym sa...

Julia:

Tyvärr så har inte ni ett lag som kan mästa sig med ex Barcelona United Liverpool m.m. Hoppas han inte behöver gå skadad så länge bara!

Julia sa...

Våran bästa startelva har potential att mäta sig med de större.

marci sa...

VI har på senaste tiden vunnit mot "alla" stora, Real Madrid, Chelsea, Manchester U, Milan, Inter, Juventus, Lyon...

Just ja vi kan inte ens MÄTA oss med de stora...

Grande Albertone, ci mancherai!!

Anonym sa...

Varför lyckas inga Italienska lag gå långt i CL då ? de senaste åren har det varit England för hela slanten samt Barcelona. Svara på det. det finns duktiga spelare i Roma men ni räcker inte till mot ex United eller Barcelona när de drar ihop sig !