Translate

söndag 15 augusti 2010

+++++

Här om dagen köpte jag "Ligabibeln" med Aftonbladet för att kunna läsa på om Europas bästa ligor, lag och spelare. Intressant läsning javisst men när jag sen läste om Roma så började man ju undra vad det var för jävla snubbe som betygsatt alla spelare. För det här var bland det konstigare jag sett ever. Jag förmedlar betygen här så döm själva.

Lobont +++
Julio Sergio +++

Hur kan dem få samma betyg? Hur kan Julio Sergio bara få TRE små plus? Är jag för partisk om jag säger att han förtjänar fem?

Cicinho ++
Andreolli +++
Juan ++++
Mexes ++
Loria ++
Riise +++
Cassetti +++
Rosi ++

Det här gjorde mig typ...arg. Ni ser inte fel, Mexes och Loria får samma betyg. Kill me, det är sjukt. Hade jag vart poänggivare hade jag gett Mexes fyra och Loria hade blivit utan betyg. Who's the Mexes-hater? Sen är det mystiskt att Juan bara är en 4a (Lucio får fem!!) och framförallt - Riise en 3a? Seriöst, kom in i matchen Aftonbladet.


Pizarro ++++
Taddei +++
Faty ++
De Rossi +++++
Guberti ++
Perrotta ++++
Simplicio +++
Brighi +++
Menez +++

Okej, här är nog gruppen dem har mest koll på. Perrottas 4a kanske är lite mycket men annars rätt bra. De Rossi enda 5an, snåljåpar.

Adriano +++
Vucinic ++++
Totti ++++
Baptista ++
Cerci ++

Francesco Totti ska ha +++++ varje säsong!!!


Kommentarer på de?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte också på det när jag köpte den igår. Sjukaste är ju att Mexes och Loria får samma betyg, samt att Totti bara får fyra plus. Riktigt konstigt och dåligt.

marci sa...

Var är Okaka Andreolli Brighi Tonetto Doni Greco Barisso och framförallt Pit? Glömde aftonblaskan dessa?

Toni sa...

Mexes och Lorias tvåor i alla ära men Pizarros fyra är skrattretande. Han gjorde sin förmodligen bästa säsong i karriär och var helt fenomenal. Han var, tillsammans med Sneijder, ligans bästa mittfältare och en utav de bästa i hela Europa.

Julia sa...

Ärligt talat var jag lite överraskad över hans fyra för jag var rädd att han bara skulle få en trea. En mer underskattad spelare är svår är hitta.

CalcioIta. sa...

Menez 3 plus.. han kommer vara ligans största "överraskning" den här säsongen. blir dominant, tro mig ragazzini.. 5 PLUS

Julia sa...

I believe you, efter denna säsong kommer han vara en given femma.

CalcioIta. sa...

tack som fan. både för ditt svar samt en fantastisk blogg. mest intressanta och läsvärda jag sett som handlar om roma, speciellt plus i kanten att den är av en tjej!

Julia sa...

Tack så jättejättemycket :):)

´Vaha sa...

Mexes och Loria spelar i samma liga hahahahha :D:D:D:

Julia sa...

Åhnej, har du hittat hit igen ;)

Anonym sa...

Haha, nu har jag nog hittat den bästa! Andreas Landgren som lirar i Udinese får två plus och är alltså lika bra som Mexes. Haha, helt otroligt.

Julia sa...

Haha, vet inte riktigt om det är läge att skratta eller gråta :p