Translate

söndag 20 februari 2011

Hejdå, avgå!!

Jag tror jag aldrig sagt ett enda ont ord om Ranieri tidigare. Jag har försökt intala mig själv att felet inte sitter hos honom. Men nu har jag fått nog. Nu orkar jag inte mer. Nu har jag sett för mycket skit.

Ranieri har sakta men säkert förstört hela vårt lag. Ingenting finns kvar. All glädje, all lycka, all grinta, all vilja, allt det bra är som bortblåst och kvar finns bara förvirrade, loja, viljelösa, underpresterade spelare som knappt kan prestera på Serie A-nivå. Jag vet inte om jag någonsin under min tid som romanista sett Roma prestera så fruktansvärt dåligt som vi gör just nu. Allt är förmodligen inte Ranieris fel för spelarna ska inte uppträda så sjukt dåligt som de gör för tillfället. Men mycket måste sitta i psyket hos alla och då är det Ranieris uppgift att fixa ordning på det.

Det här håller inte. Han måste bort. Jag får ont i ögonen av att se Roma rasera mer och mer för varje match som går. Ranieri påpekar ofta hur mycket han älskar Roma och gör han det så mycket som han säger måste han ju för fan inse att det bästa han då kan göra för Roma är att lämna så fort som möjligt. Jag orkar inte med det här längre.



Solo per la maglia!

2 kommentarer:

viwil002 sa...

OH NOOO...

Christine sa...

Håller med.. jag har väl kanske sagt något ont ord om Ranieri tidigare men inte på något sätt sagt att allt är hans fel. Det är det väl inte nu heller för man skulle kunna ställa precis vem som helst vid sidlinjen, Roma ska iaf inte släppa in fyra mål på en halvlek, men han visar gång på gång att han saknar all form av fingertoppskänsla vad gäller byten, spelsystem finns det överhuvudtaget inte något, och som du säger... noll vilja, noll engagemang. Bort, bort, bort!!