Translate

söndag 27 februari 2011

Tutto come sempre

Jaha.


Första halvlek var riktigt bra men det hände både positiva och negativa saker:

Totti gjorde ett nytt straffmål.

Burdisso fick ett nytt gult kort.

Cassetti hade ny frisyr.

Pizarro fick en ny skada.

Juan gjorde ett nytt mål.


I andra halvlek inträffar inga nya saker utan allt blir som vanligt. Roma tappar en 2-0-ledning till 2-2. Inte överraskande alls. Tutto come sempre. Allt är som vanligt.

Jag är inte arg, jag är ledsen. Jag kräver så otroligt mycket mer av Roma än det vi presterar för tillfället, det har vi som supportrar rätt att göra. Men att skälla ut Roma efter noter hjälper nästan aldrig. Supportrar behövs alltid, speciellt när det går dåligt. Ni som nu hatar Roma, vill ta en paus från Roma, bojkotta Roma....fine gör det, vi behöver er ändå inte.
Det är lätt att heja på ett lag som det går bra på. Att heja på något som känns omöjligt är desto svårare. Under åren har man märkt att det inte är alla som kan det. Io sto sempre con la mia Roma. Jag älskar att älska något så oförutsägbart. È più bello vivere così. För lyckan när man sedan vinner, blir så mycket större.

Vi har det tuffare än på väldigt länge men vi kan inte ge upp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Words

Anonym sa...

Väl talat Julia!
Hellre få men bra

Sempre e solo Roma, nel bene e nel male

Marco sa...

Att hålla på Roma är som att känslomässigt åka hiss mellan himmel och helvete, men...jag älskar dom ändå!

Anonym sa...

Unico grande amore!