Translate

onsdag 23 februari 2011

Voliamo di nuovo!

Idag finns det inga onda ord att säga (eller det finns det typ alltid men idag skippar vi dom).

Doni höll nollan, försvaret var något helt annat än det vi fått bevittna på senaste tiden, Mexes tappa en tand (haha) och spelade fantastiskt igen, DDR borde blivit utvisad i första halvlek men fick vara kvar och tackade för det genom att göra matchens enda mål, Taddei gjorde inte lika mycket fel som han brukar, Simplicio var bäst på att vara sämst, Pizarro var äntligen tillbaka och bevisade att han är skillnaden mellan allt och inget, Vucinic jobbade hårt på sin kant, Borren körde sitt race, Menez gjorde 186 bra saker på de minuter han fick spelade, den gode Totti är alltid bäst och Montella hade kostym och visade världen att han är världens stiligaste och elegantaste tränare!!


Äntligen kan man lyssna på Antontello Venditti igen och säga GRAZIE ROMA! Och GRAZIE MONTELLA med för den delen. Bättre debut är svår att få och jag måste säga att till och med jag kände av hans närvaro för jag var knappt ett dugg nervös. Det kändes på nått sätt att det här skulle vi vinna och visst greja vi det.
Såg ni förresten spelarnas glädje efter matchen? Åååh, som back in the days *glädjetårar*.

Slutet gott, allting gott helt enkelt och jag ångrar inte alls att jag tittade på matchen istället för att plugga till min tenta i IT & Marketing som jag har imorgon bitti (tur att jag kan allt redan.....).



4 kommentarer:

Marco sa...

Stabil seger, ikväll är det extra skönt att vara romanista :)

Anonym sa...

Haha, tack Julia, håller dock inte med om lovorden för Pizarro som jag stör mig på(oxå), kladdar för mycket me bollen o bör spela fortare!! Men skit e det, klubben för alla o allt!! DAJE ROMA!!

oh ah Anders Hjelm!!

Anonym sa...

Lycka till på tentan. Vad är det du pluggar?

Julia sa...

Hahaha, oh ah Anders Hjelm...vad kul att du har hittat hit! Haha, finns det någon spelare du gillar egentligen eller hatar du alla :p ? Men det är bra, klubben är alltid viktigast :D!

Anonym/
Jag pluggar på det Internationella Marknadsföringsprogrammet ;)