Translate

söndag 22 april 2012

Il più grande spettacolo dopo il big bang?

"Il più grande spettacolo dopo il Big Bang" sjunger Jovanotti dagen till ära hemma hos mig. "Det största spektaklet sedan Big Bang". Ja, så skulle man nästan kunna sammanfatta kvällens match. Eller nja, kanske inte riktigt men det är åtminstone dags för big match. Eller jag kanske ska säga BIG BIG BIG match. Det finns många svåra bortamatcher i Serie A; Cagliari, Palermo, Napoli, de båda Milano-mötena, Udinese, Siena etc (skulle kunna rabbla upp ALLA bortamatcher). Men idag vågar jag nästan påstå att vi ikväll står inför årets svåraste match. Förra året hade jag inte alls sagt det samma, då hade vi kanske till och med hade setts som favoriter. Men i år är allt annorlunda. Juventus är ett annat lag. Roma är ett annat lag. Att ta sig an obesegrade Juventus borta på Juventus Stadium kommer inte bli en dans på rosor och de flesta av oss har nog redan panikångest. ALLT talar för Juventus och att de fortfarande ska stå som obesegrade efter ikväll. Inget talar för oss, ingen tror på oss, ingen räknar med oss och om jag ska försöka vara positiv så är det där vår chans ligger. Det är när Roma är som mest uträknade och ofavoritiserade som vi kan slå till allra bäst. Att i dagsläget möta Juventus är som sagt det svåraste man kan göra men för Roma kan det omöjliga ibland bli till det möjliga och det är där chansen ikväll ligger. Är det någon match Roma ska vinna så är det den här.

Trots att jag blir näst intill kräkfärdig så fort jag tänker på matchen så peppar vi lite med några nostalgiska minnen och drömmer oss tillbaka:




Inga kommentarer: