Translate

söndag 20 september 2009

SuperTotti och c/o

Man såg det på honom redan innan matchen hade börjat. I blicken. Tottis blick. Han kan säga ganska mycket saker med sina blickar. Mot Australien i VM så talade blicken om för oss redan innan straffen var slagen att vi kunde öppna champagneflaskorna. Idag sa blicken blicken att vi skulle vinna. Och se så rätt han hade.

Totti var fenomenal idag. Han sprang, passade, gjorde mål och klackade så mycket så jag tappade räkningen. En gigant. Han får 22 betyg. På en fem-gradig skala. Så bra var han, Francesco.

Det som var så bra med dagens match var att Tottis lagkamrater också var ganska så fenomenala:
• Juan-Burdisso var felfria och bör starta även nästa match. Det svider dock lite i hjärtat att säga det med tanke på att Mexes är min älskling. Men han kommer igen snart. Alla är ur form någon gång!
• Cassetti ÄR en synonym för ordet säkerhetsrisk. Inse det nu, mister Ranieri.
• DANIELE DE ROSSI, hurrahurra vad han är bra!
• Vad hade Perrotta ätit?

Första halvlek är bland det bästa jag sett på mycket mycket länge. Alla sprang. Och inte bara sprang, utan kämpade, slet och spelade vackert. Med en helt ny inställning. Gamla-Roma var tillbaka och snälla, låt det gamla-Roma förbli det nya-Roma. Hur det än blir så tackar jag grabbarna för kvällens otroliga lyckorus. Tack för denna lycka! Tack Roma!

2 kommentarer:

Christine sa...

Haha jag satt faktiskt och tänkte under matchen "mmm Juan-Burdisso styr fullständigt...Mexés kvar på bänken tack...men gud, stackars Julia!! :O" Men som det är nu är Juan-Burdisso bättre... Cassetti försvinn ur min åsyn bara, och ta Taddei med dig, så är allt frid och fröjd. Förresten vann vi på ett storslaget sätt, så allt är frid och fröjd trots den Serie B-klassiga högersidan.

Julia sa...

Amen :) Haha. Jag saknade Philou men eftersom Burdisso och Juan var så otroligt bra så blev saknaden inte lika stor. Det är rätt att Mexes var bänkad men han kommer igen och då är han bättre än nånsin:D

Cassetti ja. Jag blir inte klok. Sätter hjärtat i halsgropen varje gång han har bollen. IN MED MOTTA!!!