Translate

söndag 13 september 2009

Tre punti!!

Vad skriver man om en sådan här match? Hur börjar man? Det var så jävla uselt. Men så fantastiskt.

I paus trodde jag att jag skulle bryta ihop. Eller att någon skämtade med oss. Att Ashton Kutcher skulle hoppa fram vilken minut som helst i något hörn och ropa "YOU'VE BEEN PUNKE'D". Men han dök aldrig upp. Istället dök Mexes upp. Och gjorde mål. Bara sådär. Ganska oväntat. Sen kom Riise också. Bomber-Riise. Lyckan var total. Jag hoppade runt, sprang och skrek. Min dator åkte i golvet, men klarade sig. Tur det.

Efter Riises mål kunde jag inte se mer. Jag är för nervig. Så jag gick och tvättade händerna, i fem minuter. Jag kom tillbaka till datorn lagom för att se en tårögd De Rossi kyssa Romamärket på tröjan. Det var så otroligt rörande så jag fick rysningar som inte släppte förän en kvart senare. Blicken han gav där, var en fin blick. Han är en fin kille.

Nu har vi fått våra första tre poäng och det är det som jag är mest nöjd över. Att vi vände ett underläge borta mot Siena (som vi alltid har svårt för) är också bra. Men det var 3 poäng jag krävde innan match och se vad jag fick. Tre punti.

5 kommentarer:

Rasmus Sandberg sa...

Känns väll som en rätt bra match analys. fast jag kunde snarare inte sitta still tills Roma börja spela bra. Ville inte se när det Svart/vita höll oss utanför straffområdet:P

Christine sa...

Usel match, verkligen...det fina är ju dock att i tabellen står det inte om det var vackert eller inte.. 3 poäng, ÄNTLIGEN :D

Hugo sa...

Fin analys Julia! Själv satt man och blundade det mesta av återstående tid efter 2-1. När kommentatorn höjde rösten blev man livrädd!

FORZA ROMA!
GRANDE DANIELINO!

Anonym sa...

De Rossi Fick tårar i ögonen för att Siena sjöng om hans Mördade Svärfar. Stod det i italienska medier. Hans medspelare stoppade honom från att springa bort till Siena klacken. Rykte eller sanning.!

Julia sa...

Jo jag läste det också och det är förmodligen sanning.