Translate

lördag 6 november 2010

Last time.

Sist det var derby var jag i stan och upplevde en av de sjukaste, galnaste och bästa dagarna jag någonsin varit med om. Låter nog bilderna tala lite för sig själva och vill ni läsa om dagen så tryck HÄÄÄÄÄÄÄÄR.
















Ja...tyvärr hade vi inte lyckats få tag på biljetter eftersom det var Lazio som var "hemmalag" men vi såg matchen på en fullproppad bar istället vilket var en grym upplevelse det med (kanske en smula bra för hjärtat också?). Matchen var grymgrymgrym och vi vann med 2-1 tack mycket vare Julio Sergio och Vucinic!
















Jag hittade några italiani (eller så hitta dem mig) vid bordet bredvid som jag hade djupa Roma-diskussioner med. 2 var romanisti (såklart) och en var Cataniatifoso (looser, haha). Dem var jätteroliga men sen när dem ville dra med oss på nån fira-matchen-efter-fest så smet vi snabbt därifrån, haha.
















När vi träffade sopgubbarna (varför började jag prata med dem? jag vet inte!) så frågade jag först vilket lag dem hejade på.
- Men vad ser det ut som? Det är ju bara att kolla på färgerna på våra kläder. Det finns bara ett lag här.
Nästan så jag skämdes att jag ens frågade. I alla fall, dem slutade helt att jobba (städa) och började istället fira segern. Så sköna!
















Poliserna däremot var inte lika glada. Förmodligen laziali (åtminstone surpuppan till vänster).
















Efter slutsignalen var hela stan verkligen helt CRAZY. Värst var det vid Piazza Venezia där all trafik stoppades upp för att alla var där och firade. Hur coolt som helst.
















Galetgaletgalet. Alla sjöng ramsor, viftade med flaggor, slog på bilarna. Det firades verkligen som om vi hade vunnit scudetton. Sjuuuukt.
















De ramsorna som förekom mest var:
"E lasciami gridare, e lasciamo sfogare. Io senza Roma non so stare. Io che porto nel cuore, soltanto l'amore. Per questi colori, le gioie e i dolori. Che vinca o che perda. LA LAZIO È 'NA MERDA. Per questo cantiamo, DAI ROMA TI AMO. Noi ti sosteniamo. RICOMINCIAAAAAMO"

"Lo sai perchè tutta la mia vita è giallorossa? C'è una ragione, ho la Roma in fondo al core. AS Roma, io non vivo senza te"
















Sveriges representanter var givetvis på plats mitt i smeten.
















Romanisti, romanisti, romanisti...vart man än vände blicken.
















Magica notte! Magica città! Magica squadra!

Roma ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Imorn kommer det tyvär för er romanisti inte går riiiktigt lika bra.

A ROMA C'E SOLA LA LAZIO

Julia sa...

HAHA, men eller hur!!