Translate

måndag 11 februari 2013

Romasvenskar

Väldigt väldigt ofta tror jag att jag är den enda romanistan i hela världen, åtminstone i Sverige i alla fall. Jag stöter ALDRIG på några romanisti i detta kalla avlånga IKEA-land. Men nu har det inträffat två saker på bara några dagar som fått mig att inse att jag faktiskt inte är totally alone.
1. I lördags såg jag en man med en ASR-mössa vid Mariatorget.
2. Nyss så såg jag en kille med Roma- halsduk i cafeterian i skolan.


Både Stockholm och Västerås levererar alltså! Känns väldigt bra att se folk stötta vårt lag även i dessa dystra tider. Mer sånt!!

2 kommentarer:

Toni sa...

Jag tror det finns fler romanisti än vad det verkar. Det gäller bara att man visar det lite mer öppet! Själv bar jag en pin med emblemet på väskan fram tills det mystiskt försvann...

Julia sa...

Jag hoppas verkligen att det gör det! Jag har i och för sig inga Roma-atteraljer själv så jag måste verkligen skärpa mig!