Translate

söndag 17 februari 2013

Sempre più leggenda


Han måste ju få ett eget inlägg. Vår Totti. Vår älskade Francesco Totti. Mannen som jag känner stolthet över varje dag. Mannen som jag kommer känna stolthet över för resten av mitt liv. Ikväll har Tottihjärtat slagit extra hårt och det kommer det fortsätta göra ett bra tag framöver. Jag vet egentligen inte vad som finns kvar att säga om honom. Det känns som han redan fått alla världens hyllningar. Om inte, så förtjänar han dom alla. Han är Gud helt enkelt. Eller nej, hade Gud varit en fotbollsspelare så hade han varit avundsjuk på Totti. Denna planet borde döpas om till planeten Totti. Jag har sagt det så många gånger förut, men det går inte att sägas för mycket: jag är så glad att jag lever samtidigt som denna man och att jag får vara med och uppleva alla hans mirakel.

Dagens match skrev ett nytt kapitel i den eviga Totti-boken och målet är bara helt pazzesco. Nu har han ett mål upp kvar till Nordahl. Ett mål till att bli ännu mer legendarisk. Jag vet inte om det kommer finnas något Roma efter honom, i stunder som dessa känns det svårt att förstå. Ikväll hyllar hela världen honom och det är inte svårt att förstå varför. Han är världens bästa. Han är vår. Och ikväll är jag en mycket stolt Francesco-Totti-älskare.


Inga kommentarer: