Translate

lördag 22 maj 2010

Insieme alla Roma

Och jag som trodde jag hade sagt hejdå till Roma för den här säsongen. Nej, inte riktigt än. Idag var det nämligen match igen på Olimpico. Roma spelade idag mot Primaveralaget i samband med donera-blod-dagen som arrangeras varje år. Självklart var jag på plats och det här kan jag rapportera från matchen;

• Innan matchen bjöds publiken (vet inte hur många det var, några hundra personer kanske som var samlade i Curva Sud, Distinti Sud och Monte Mario) på underhållning av Cristian Totti och Perrotta JR som stod och sköt bollar på varandra i mål.
Ååh, dem ÄR så gulliga så man bara vill springa in på plan och stoppa ner dem i väskan! Ja, i alla fall. Cristian är så duktig redan (och Perrotta JR kommer bli vår framtida målvakt, han slängde sig som han inte gjort något annat) och han sprang och sköt hela tiden. Pappa upp i dagen.

• Romas uppställning från start: Julio Sergio: Motta-Mexes-Andreolli-Cassetti: Taddei-Brighi-Perrotta: Menez-Totti-Toni.
I andra halvlek kom Faty in istället för Brighi, Cerci istället för Menez och så tror jag Artur kom in istället för Sergio. Dessutom var Mexes trött på mittbacksrollen så han och....Toni bytte plats helt plötsligt, haha.

• Jag tror matchen slutade 4-1 till Roma (kan ha slutat 5-1 också) och målen (som jag minns) gjordes av Menez, Brighi, Totti och Mexes som stod för en riktig rökare i krysset.

• När Menez gjorde första målet så ropade speakern ut i högtalaren att det var Totti som gjort målet. Totti jublade och sträckte upp armarna i luften, Menez viftade förtvivlat med händerna ut mot bänken och menade att det var han som gjort målet. Speakern ändrade målskytt, till Menez triumf.

• Cristian Totti sprutade vatten på avbytarna.

• Motta försökte, försökte och försökte göra mål men han lyckades inte ens mot Primavera, stackars.

• Tottis mål var på straff, stolpe in.

• Cerci och Taddei lekte lite som dem ville.

• Summa summarum: en mycket fin familjedag på Olimpico!











































































Inga kommentarer: