Translate

söndag 16 maj 2010

Sempre e comunque, grazie Roma!

Egentligen skulle jag kunna gråta, gömma mig och återkomma när säsongen 10/11 börjar. Men det ska jag inte. Istället ställer jag ner båda fötterna på jorden och står med huvudet högre än alla andra. Visserligen tåras ögonen och hjärtat svider, men vilken obeskrivlig stolthet jag känner.

Vi var serieledare idag, i 62 minuter. Precis lika många minuter som 2008. Merda 62. Vi gjorde allt vad vi kunde. Siena med. Såg ni Curci? Och såg ni Rosi? Vilket Romahjärta dem visade upp. Köp hem dem båda.

Att få ha varit här i Rom, tillsammans med Roma, under slutspurten har varit den bästa tiden i mitt liv och jag kommer nog aldrig få uppleva något liknande. Segern mot Inter som gav hopp om en scudetto, den otroliga derbysegern, matchen mot Atalanta då vi gick upp i serieledning. Allt har varit fantastiskt och jag kommer aldrig glömma tiden här. Att det aldrig gick hela vägen, att det inte blev något firande på Circo Massimo ikväll (/resten av sommaren), det kommer svida ett tag. Men jag är så jäkla stolt över det här laget som jag aldrig tidigare vart så jag ska inte tänka på det.

Vi har inte förlorat scudetton. Vi har inte förlorat någonting. Jag vet inte hur många gånger jag sagt det, men för mig har Roma redan vunnit allt. Att ge Inter ett handikapp på 14 poängs försprång, äta upp varenda jävla poäng och sen gå upp i serieledning. Det är magiskt. Det är Roma. Och det är även det jag ska minnas med den här säsongen. Alla mål, all lycka, all kärlek och all glädje som saknades så förra säsongen. Det är någonting oförglömligt.

AS Roma är världens vackraste. Det kommer jag alltid tycka. Alltid och oavsett. Det finns ingenting som ger mig det Roma ger. Kärleken till Roma är något som bara växer och växer för varje dag. Det är en unico grande amore. Per sempre. Tack Roma, för mig kommer du alltid vara nummer ett och jag lämnar dig aldrig.

Ingenting är slut. Ingenting är över förutom Serie A stagione 09/10. Vi ska bygga vidare på det här och komma igen och för att citera en banderoll på plats i Verona: To be continued.

Grazie per tutto, magica Roma!

Inga kommentarer: