Translate

fredag 7 maj 2010

Uno per tutti, tutti per Totti!



















Har ni vaknat nu? Alla ni förjävliga Tottihatare som spyr galla över honom så fort ni får chansen. Alla ni som alltid blundat för hans lojalitet, kärlek och genialitet har nu helt plötsligt vaknat upp ur dvalan. Ni gör mig illamående. Vart var ni när Totti gjorde hattrick direkt i debuten efter över en månads skadefrånvaro? Vart var ni när Totti ensam sänkte Napoli? Vart var ni när Totti gjorde sitt 190e ligamål för Roma? Vart var ni då?
Eller existerar Francesco Totti bara när han sparkar ner en spelare eller spottar på någon dansk?

Totti är en profil. Folk älskar att svartstämpla honom. Folk älskar att lägga skulden på honom. Folk älskar att hata honom.
Vanligtvis bryr jag mig inte. Varsågod, hata honom hur mycket ni vill. Jag vet vad Totti gjort för mig, för Roma, för Rom och för Italien. Det räcker för mig. Han är min kapten föralltid och jag kommer alltid stå på hans sida. Supportar är inte bara till för att stötta sitt lag när allt går bra, vi måste även finnas där när saker går dåligt.

IO STO SEMPRE CON FRANCESCO TOTTI!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tack Julia för ha satt ord till mina tankar. Vi Romanistas kommer alltid stå bakom våran kapten och struntar fullständigt i alla Roma och Totti hatare. Forza Roma e Forza Totti.

Martin sa...

Totti är en feg ynklig skenhelig värdelös svagbegåvad idiot. Att han inte ber om ursäkt till Balotelli för det sjuka överfallet är helt ofattbart för normalt tänkande förnuftiga människor. Enögda lätt efterblivna fans till Totti som försvarar honom för allt han gör är nästan ännu värre. Otroligt. Skäms på dig.

Julia sa...

Jag säger inte att det Totti gjorde var rätt och ja, jag må vara en smula enögd (konstigt vore väl annars?). Men jag blir så trött på alla dessa människor som direkt hugger när Totti gjort någonting dåligt och är enögda åt det andra hållet....

Anonym sa...

Martin? Totti Kickar vem han vill när han vill:) Så akta dig!