Translate

söndag 9 maj 2010

L'ultima in casa

Så har den här lite småjobbiga dagen kommit. Roma-Cagliari. Sista matchen på Olimpico. Den underbara gå-till-Olimpico-varje-hemmamatch-eran är snart slut. För den här gången. Idag går vi till Olimpico för att hylla, för att tacka och för att stå upp för Francesco Totti. Det är nu han behöver oss som mest och då ska vi finnas där.

Roma förtjänar massiva hyllningar idag och jag hoppas den här dagen kommer bli en enda fest: före, under och efter matchen. Idag ska jag njuta på Olimpico, det ska jag bannemig göra. Roma brukar inte tillåta mig göra det så ofta nämligen för att jag alltid är nervösare än nervösast. Men idag hoppas jag allt bara är så perfekt. Och det har redan börjat bra för att jag ser att ute är det klarblå himmel utan några moln. Bra förutsättningar för en fin fotbollseftermiddag på Olimpico.

Som sagt, sista hemmamatchen. Sista chansen för oss, för Rom, att hylla alla för en oförglömlig säsong. Och även om nu scudetton runnit ut i sanden så spelar det ingen roll, GRAZIE GRAZIE GRAZIE GRAZIE GRAZIE ROMA!

1 kommentar:

christer sa...

Det här va bara helt underbart. Finner inga ord just nu, har sådan huvudvärk efter denna match.

Och grande Totti, oj oj oj.

Men jag lovar dig Julia, du vill inte se dom sista 10 minuterna från Inter matchen.
Ursäkta mig, men fy fan va uppgjort det känns.
Chievo ville inte ens anfalla trots bra lägen.

Jaja nu njuter vi av Romas seger, vändning och säsong som ännu inte är över.

Forza Roma