Translate

söndag 9 oktober 2011

Give me five - Non vincete mai!

Snacka om att derbyuppladdningen är i full gång. Nu är det bara en vecka kvar tills det smäller och jag råkade perfekt nog just hitta den här sagolika videon. Visar alla våra FEM fantastiska derbysegrar och den är riktigt bra. Man sitter bara och ler hela tiden och kan knappt tro att det är sant. Senast vi förlorade ett derby var jag 18 (A R T O N ! !) och gick fortfarande på gymnasiet. Med andra ord, det var jävligt länge sedan! Det är svårt att välja någon favorit av dessa segrar då de alla har betytt jättemycket. Cassettis mål är så legendariskt som det kan bli och Vucinic 2 mål i vårderbyt 2010 som innebar att vi behöll serieledningen är också väldigt speciellt då hela Rom firade som vi vunnit scudetton. Men den seger jag nog ändå ler allra mest till och som varit allra roligast att vinna måste ändå vara den sista. Eller den sista, det är långt ifrån den sista derbyvinsten. Jag menar ju givetvis den FEMTE. Det var Tottis match från början till slut. Han dominerade derbyt som ingen annan kan göra. Han gjorde mål, retade gallfeber på Laziospelarna och gjorde mål igen. Aldrig har en seger känt så extremt retsamt fantastisk som denna. Jag får gåshud från klippet nedan då det senaste derbyt visas och Totti och (trot eller ej) Simplicio har lekstuga med Lazio. Att sen få höra Zampa skrika "TI AAAAAAMO", den engelska kommentatorn ropa "THE KING OF ROME IS NOT DEAD", få se Totti fira under Curva Sud och ha i bakhuvudet att vi faktiskt vunnit FEM raka derbyn får ju vilken romanista som helst att fälla en och annan tår. 

5 kommentarer:

Saman sa...

vad är det Ranieri säger?

Julia sa...

Det är från tredje derbysegern och jag har för mig att Lazio på presskonferesen efter matchen gnällde över en utebliven straff (som såklart inte var straff)och ett offside-mål. Och eftersom Roma fick två straffar så då tror jag det är en laziale-journalist som frågar Ranieri en del om den där straffen och offside målet och jag vet inte vad...då blir Ranieri arg och lackar lite grand och frågar om det var på grund av det Lazio förlorade ("ma la Lazio ha perso per questo?"). Då säger journalisten nej och då säger Ranieri: ma allora basta (men det räcker!!).
Något sådant har jag för mig att det var :)

Kahro sa...

Såå nice!

Saman sa...

Tack så mkt.
FORZA ROMA!!!

Julia sa...

Så lite så :)