Translate

söndag 23 oktober 2011

Tre punti!

Ja jösses. Vilken eftermiddag! Vilken sjuk jävla eftermiddag! Först bråka internet, sen bråka datorn och sen bråka streamen med mig. Ingen ville att jag skulle få se Roma idag. Men tillslut övervann jag alla och hittade en stream. En stream som visserligen hackade var och varannan minut och som var utan ljud men det gick åtminstone att skymta spelarna då och då. Men eftersom min stream inte gick igång förrän i ANDRA halvlek och den bara ladda och ladda så fick man sig aldrig riktigt någon uppfattning om matchen. Men vi var tydligen inte så bra och Stekelenburg visade gång på gång varför han tillhör de allra bästa målvakterna i världen. En annan som visade upp sig var ju som ni alla vet DEBUTANTEN Lamela som lyckades göra mål i sin första match någonsin för Roma. Naaaaaaaaaaaajs, eller hur!? Och han gjorde inte bara det avgörande målet och blev matchhjälte, han var även en av de bästa på planen tillsammans med Steke. I och med att målet kom redan 8e minuten så innebar ju de självklart 82 minuters oändlig lidelse. Det var hemskt, som vanligt. Tänk att man vecka efter vecka, år efter år utsätter sig för denna plågsamma situation. Är det inte sjukt egentligen? Men jag skulle aldrig kunna missa en match och bara se resultatet senare för jag höll ju på  börja grina tidigare då inget fungerade för mig och jag inte kunde se matchen. Nej, det är mycket som är märkligt.

Hur som helst!! Vi lyckades på ett mirakulöst sätt hålla undan hela matchen och tog alltså tre underbart sköna poäng. Tack Roma! Och framförallt tack LAMELA! Vilken debut. Vilken talang. Vilken juvel. Vilken förstärkning. Vilken spelare. Tänk att vi fick han! Tack! Tack! Tack! Nu vinner vi Scudetton (ha ha).

2 kommentarer:

Luca sa...

Che grande partita di Lamela!!

Julia sa...

SI :D!!!!