Translate

onsdag 26 oktober 2011

Revanschdax

Senaste gången mot Genoa på Marassi så var det inga direkt muntra miner. Snarare en av mina argaste dagar i mitt liv. Men det började bra. Det började alldeles utomordentligt bra till och med. Vi gjorde 1-0, vi gjorde 2-0, det blev paus och vi gjorde 3-0. Woho vilken match, tänkte man. Det är inte varje dag Roma gör 3 mål! Fan vad coolt liksom. Men sen kommer en genomklappning som till och med är värre än Lecces förra omgången mot Milan (och då är det fan illa). 3-0 blir 3-1, 3-1 blir 3-2, 3-2 blir 3-3 och 3-3 blir TRE FUCKING FYRA!! Man ba okeeeeej....kul. Bella Roma liksom här kommer vi. Alla vara rasande och Ranieri avgick (all respekt till honom men det var nog rätt beslut). Så inför ikväll så finns det bara ett ord som gäller: REVANSCH!! 

Ingen Totti ikväll heller (nu sägs det att han ska vara tillbaka mot Lecce den 20e november). Så jag håller mina två tummar för Lamela-Osvaldo-Bojan där uppe och ett försvar med Heinze och Burdisso. Juan vågar man ju inte lita på i första taget. Dock så känns det ju väldigt trevligt att ha super-Stekelenburg allra längst bak. Jag har hyllat honom alldeles för lite efter matchen mot Palermo då han var bäst på plan. Oavsett vilka 11 som startat så ska vi VINNA och ta tre nya punti. Nej, dags och plugga så jag får tillåta mig själv att se matchen. 

Forza Roma!

1 kommentar:

Kahro sa...

Hade glömt 3-4 matchen och att det var just mot Genoa, men den sved så in i helvete och nu när jag blivit påmind är jag extra taggad inför kvällens drabbning! :D