Translate

söndag 6 december 2009

D E R B Y D E L L A C A P I T A L E

Jag kan inte sitta still. Jag springer/hoppar runt som en duracellkanin i hela huset samtidigt som Roma Roma Roma repeatar på högsta volym. Det är derby idag! D E R B Y ! Jag har längtat som aldrig förr efter den här matchen. Jag vet inte varför. Det bara är så. Inga konstigheter.

Det känns ju lite halvtaskigt att jag jobbar ikväll och kommer hem alldeles lagom tills matchen är slut. Thank you God för inspelningsbara digitalboxar . Jag kommer alltså se matchen när den är slut, utan att veta om resultatet. Jaja, det gör inget.

Gör oss stolta idag, Roma. Och några grejer jag önskar att se är:
- Inställning
- Motivation
- Klass
- 3 poäng!
- Laziomos
- Utklassning
- Mål
- Passion
- Hjärta
- Grinta
- Bra försvarsspel
- Ringdansar
- Romamålhögar
- Glädje

Det kan ni väl fixa?

Inga kommentarer: