Translate

måndag 7 december 2009

Roma UNO, Lazio NIENTE!

Matchen: Totalt värdelös egentligen. Segt, alldeles för mycket avblåsningar och få målchanser. Men så här i efterhand, vem bryr sig?!

MTV: Hade inte sin allra bästa kväll men vad spelar det för roll en match som denna när vi har...

Super-Marco Cassetti superstar: Seriöst nu, vem blev inte en smula förkrossad när den fenomenale Mexes gick ut i paus och Cassetti av alla kom in? Varför ta in den urusla, utbuade, utskällde Cassetti när älskade Motta finns att tillgå? Men, Cassetti svarar för årets chockerande insats. Först gör han en brytning nere vid eget straffområde och redan då tänker man "hallelujah, kul och se Cassetti. Sådant där händer inte varje dag". Och sen så ser man honom springa med i anfallet. När bollen kommer ut till Vucinic på högerkanten så står Cassetti helt ren i straffområdet (undra varför) och så....GÖR HAN MÅL DEN JÄVELN!
Jag har knappt smällt det än, Cassetti gjorde mål. I ett derby. Marco Cassetti, Laziodödaren!

Hjälten: Ja, visserligen är Cassetti en hjälte men en minst lika stor hjälte är Julio Sergio! Räddningen i 60e minuten är inget annat än galen. Det går inte att rädda den, man hinner inte upp. Osannolikt bra var ordet.

Glädjen: Finns det något annat lag som firar så ordentligt som Roma gör? Det är det vackraste jag vet, jag lovar!

Backlinjen: Helt jäkla felfri. För första gången i år. Visst är det fantastiskt att den första nollan i ligaspel sen den 3e maj kom mot just Lazio? Äntligen och mycket credd till våra backar.

Lazio: Jag vet inte vad som är sämst: att inte göra mål på oss som alla andra lag lyckas med eller att släppa in mål av Cassetti? Lazio in B!

Totti: Måste alltid finnas med på något hörn! Han är alltid en hjälte.

Tabellen: Ser bättre ut än på väldigt länge. 11 poäng till Inter. Det försprånget har vi tagit igen förr.

1 kommentar:

Christine sa...

Kan inte annat än instämma. När jag såg att Cassetti skulle bytas in blev jag tokig och skrek typ "GRATTIS TILL TRE POÄNG LAZIO!", varpå min pappa sa typ "äh vadå, ta det lugnt, han kommer säkert göra mål!"...svaret blev väl ungefär "Javisst, två i egen bur möjligen..."... OCH SÅ GÖR HAN MÅL HAHAH! Jag bara skakade på huvuet, haha. Helt ofattbart. Marco Cassetti - allt är förlåtet.