Translate

lördag 16 oktober 2010

Marco e Matteo

Matchen är slut och TACK ALLA GUDAR ATT VI VANN!! När Genoa gjorde 2-1 så var jag 99% säker på att det skulle bli 2-2. Men tack o lov så fanns det en liten procent kvar och den gjorde så att vi vann. P U U H!

Det hände lite grejer i andra halvlek med...
• Brighibrighibrighiiiiii slängde sig och gjorde 2-1. Grande Matteo(eller Matti som hans mamma kallar honom, yes sån info sitter jag på vettni).
• Efter målet sprang han ut till sidlinjen för att fira med...Castellini (okej?)
• Sen kom resten av laget ut för att fira och Cassetti brölade ut lyckan framför kameran.
• Fantastisk-i-typ-70-minuters-Totti gjorde nästan mål från halva plan. Med andra ord vart det SÅ HÄR.
• Borriello sköt i RIBBFAN (han borde fått göra en tripletta idag). Vilken supercampione han är.
• Juan DÖDADE Riises näsa. RIP. Men snyggt var det, en riktig brassebissa.
• Lille Pizarro fick sparkar och bollar lite överallt så han var tvungen att gå ut.
• Totti bevisade varför han har 12 världsmästarguld i att hålla bollen nere vid motståndarlagets straffområde för att fördriva tiden.


Vinto, abbiamo vinto! Roma är bäst lalala....

4 kommentarer:

christer sa...

jaaaaa, så j-vla skönt e det, så underbart att fira en 3 poängare. Att 3 punti kan betyda så mycket. Nu ska jag snart åka ner och kolla på Roma-Udinese, och hoppas att jag få se Roma vinna när jag e på plats för en gångs skull=) Dom 5 senaste gångerna jag vart där har det inte blivit en ända poäng. Börjar undra om jag inte ska vara på plats=)

Julia sa...

Jaaa tänk vad en liten seger kan glädja SÅ mycket. Fantastiskt! Haha men nej, DU FÅR INTE ÅKA! ;) nu kommet jag vara extra orolig till den matchen och förlorat vi är allt ditt fel. Haha nej men vi säger sjätte gången gillt då? Men herregud, 5 matcher ooch noll poäng. Hur lyckas du? ;D

christer sa...

Hehe men de ska det vända. Vill se en seger på plats nu. Det är sjukt att få se så många förluster i rad på plats. Som senast, Inter-Roma i supercupen 2-1 visserligen i Milano, Roma-Livorno 0-1, kanske den sämsta match jag sätt, Roma-Juventus ggr 2 först 1-4 sen 1-3=( de är dom senaste jag vart på, och jag tar på mig förlusten (vilket det inte bli) om de blir så denna gång ;) Men de blir 6 gången gillt=)

Nu ser vi fram emot matchen imorgon först.

christer sa...

Blev ju faktiskt 3-1 till Inter i cupen. Men de skiter vi i, det är historia nu=)