Translate

onsdag 6 oktober 2010

Tutto e tutti

Allora, då är det alltså landslagsuppehåll och för en gångs skull säger jag YES med stora versaler för som det behövs. Hårdträning nummer ett nu tack ifall vi vill komma på den övre halvan av tabellen.
Det är dessutom helt surrealistiskt att Lazio ligger så långt före oss också. Men, om jag känner både mitt och Zarates lag rätt så är det inget vi ska oroa oss över. Under min livshistoria som romanista så har nämligen Lazio bara kommit före Roma en enda gång i ligan. Då ska också sägas att jag "blev" romanista någon månad efter att just Lazio vunnit ligan. Så nu är jag typ the reason till att Roma förblir bäst i stan år ut och år in. Poooooower!

Men landslagsspel var det ja och trots vår (för tillfället) toppusla bottenplacering i ligan så är det ändå några som får åka och ha landslagsskoj.
ITALIEN: Att De Rossi är med är väl ingen större överraskning direkt men en rolig nyhet är däremot att Borriello är med igen! Bravo Prandelli.
Sen så glömmer vi inte Okaka som är med i U21. Forza Italia!
FRANKRIKE: Mexes med igen men Menez får köra hårdträningen på Trigoria istället
ARGENTINA: Burdisso. (ja den äldre)
NORGE: Riise är uttagen men jag tycker han borde bojkotta sitt skittrista landslag och istället göra en Totti och satsa allt på Roma där han åtminstone inte blir skadad av sina egna spelare.
RUMÄNIEN: Lobont c'è! Hoppas han snor/gömmer Chivus hjälm.
MONTENEGRO: Vuuuuuuuuci.

Summan av kardemumman:
Daje landslagskillarna!
Superduperhårdträna på Trigoria alla andra!
Krya på er brasilianos (Taddei & Adriano)!
Kämpa på och torna presto världsbästa JS!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför var inte du på den där Blogg Awards för? Här snackar vi klass!
Grazie

Thomas sa...

Chivu är gräslig, vedervärdig.

Julia sa...

Tror posten tappa bort min inbjudan eller nått ;)

Thomas/
Vedervärdig är bara förnamnet.