Translate

torsdag 7 oktober 2010

Sempre al tuo fianco, capitano!

Mycket Totti-snack nu. Överallt, hela tiden. Pratas om att han ska vara en stor anledning till Romas kräftgång och Totti själv har sagt att han är beredd att flytta på sig om det är han som är problemet.
Totti är aldrig ett problem. Visst har han haft lite problem och inte kommit upp i den kapaciteten vi vet han besitter MEN är han ensam om det eller? Totti är en av elva, han kan inte vara det enda problemet. Jag läste ett klokt uttalande från nån italiensk gubbe, som jag inte minns vem det var, och han sa: "om han verkligen är problemet, ja då är fotbollen helt slut".
Words var det.

Jag hatar att läsa grejer om att Totti är slut. Vaaa, neeej? Totti är ju aldrig slut. Totti är forever. En framtid och ett Roma utan Totti går inte att föreställa sig. Jag vill inte föreställa mig det. Totti har vart med i A-laget sen jag var 2 år. 2 år!!!! Seriöst, det är sjukt. Sjuktsjuktsjukt. Inte så konstigt att man inte kan föreställa sig ett Tottifritt Roma. Non c'è Roma senza Totti!

Men tänk ändå den dagen då Totti ska spela sin sista match. Alltså...vad gör man då???? Dör typ. Tänk när man vaknar upp morgonen efter och ba: jaha då var Francesco Tottis karriär över. Aaaaah, panik!
Nejnejnej, inga negativa thoughts nu. Det är långlånglång tid kvar (men visst önskar jag ibland att Totti var 10 år yngre).

Om vi går tillbaka till det här med Romas alla möjliga problem. När det gäller startelvan så är det självklart att det är dem bästa som ska spela. Jag har ingen aning om Totti hör dit i dagsläget men alla vi som känner honom VET att han snart är där. Jag vet det, jag känner min man. Att kalla honom för "problemet" är så fail och alla ni som gör det kan bara springa till närmsta smuts-shop och köpa en Lazietröja.
Sluttjatat, you get my point. Hej jag heter Julia och jag står alltid bredvid Francesco Totti.

















Caro capitano, non ti lascerò mai. Ti amerò per sempre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Parole sante! Väl talat och sempre e solo Roma! /lotfi