Translate

torsdag 21 oktober 2010

Romatorsdag

Wow, det är helt otroligt vilken romanistisk morgon jag haft. Hör här bara:
1. Jag åkte tåg till Västerås med Brighis dubbelgångare. Det var så likt så jag tänkte nästan gå fram och be om en autograf.
2. Jag såg en Swedbank-affisch med Cassetti på (jamen det kunde ju ha vart han åtminstone).
3. Jag såg en kille med Romakeps som satt och vänta på bussen! Jag blir alltid lika förvånad när jag ser människor med Romaatteraljer!

What a morning. Västetås is the new Rome. Vad händer härnäst tro? Ska Stadium börja sälja Tottis halskrage?

1 kommentar:

Sandra sa...

Nice! upptäckte igår att hållplatsen efter mitt Uni också heter Romalyckan (som det där stället du skrev hom) och idag stort det ROMA med ett hjärta under på mitt bord i biblioteket (inte mitt verk).Det finns hopp! sempre & comunque