Translate

torsdag 16 juni 2011

Just like a tattoo

Ibland finns det inga saker att rapportera om från Romalägret, åtminstone inget som alla inte redan har läst 89689 gånger. Då måste man, som professionell bloggare, ha förmågan att komma på andra saker att skriva om.  Därför ska jag idag ha en genomgående genomgång om....Tottis alla tatueringar!!! För vad kan bli mer intressant än det en torsdag som denna? (inte mycket).

Först ut har vi den mest iögonfallande som ni nog alla sett. Närmare beskrivningar behövs knappt, det är en romersk gladiator helt enkelt. Denna skapelse på högra axeln var Tottis första tatuering och den gjordes efter Scudetton 2000/2001 av en av Roms bästa tatuerare: Gabriele Donnini.


Som numero due har vi skriften utmed vänster arm och jag har inte vetat vad den texten (jag har inte ens vetat att det varit en text) betytt förrän jag googlade upp det ganska så nyligen. Vad som står på Tottis arm är nämligen "Stefany" vilket som vi alla vet är Ilarys andranamn!

Utmed höger arm finner vi en annan skrivstilig tatuering där vi kan urskilja initialerna IF som såklart står för Ilary och Francesco. Ilary har nämligen en likadan tatuering med med bokstäverna spegelvänt FI som gissningsvis då står för Francesco och Ilary och inte Finland.  

Dessa två tatueringar gjorde Totti (jag vet inte vilket år, någon som har koll?) hos tatueraren Francesco Cinti Piredda som är ägare för studion Uno Per Cento som går att hitta i Testaccio. 





Inga kommentarer: