Translate

söndag 26 juni 2011

Vieni qui!


Okej jag vet att jag tjatar asmycket om Bovo men alla får faktiskt leva med det. Det är inte ofta jag drömmer om spelare i Roma då jag vet att det ändå är näst intill meningslös då jag ändå inte får bestämma något. Men visst, drömma får man alltid men drömvärvningar är verkligen inte min grej. Dock så finns det två spelare som jag gillat sen urminnes tider och velat ha i Roma: Luca Toni och Cesare Bovo!

Luca Toni har varit en av mina personliga favoriter sedan 2004/2005 då han fortfarande spelade i Palermo. Han har jag verkligen drömt om att få se i Romatröjan i många år så ni kan ju gissa hur glad jag var när han vart klar för oss i januari förra året. Att få vara live på Olimpico och se Luca Toni avgöra mot Inter för att sedan göra sin målgest nedanför Curva Sud är ett minne för livet. Att det inte blev mer än ett halvår med Toni är inte hela världen, huvudsaken är att han var här!

Bovo gillade jag redan massa när han spelade i Roma. Egentligen var han ju verkligen ingen speciell då och var knappt en startman. Jag vet egentligen inte varför han var en av mina favoriter då för han utmärkte sig inte direkt. Men jag har saknat honom sen han försvann och alltid hoppats på en återkomst. Efter att ha sett honom spela nu i Palermo har jag blivit ännu mer säker: han måste tillbaka!!
Nu när Mexes har försvunnit så har intresset för Bovo ökat markant och det står att Roma har stort intresse för honom var och varannan dag. Åh, jag ska be för att han kommer och jag kommer inte sluta tjata om honom förrän han står på Trigoria igen!

Hur är det med er allesammans, har ni någon/några spelare som ni verkligen vill ha i Roma? Kommentera, jag vill veta!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mina favoritspelare, förutom Totti och DDR är aleandro rosi och leandro greco och de är redan här. jag är även svag för gianluca curci, hoppas han stannar! vill även ha hit cesare bovo precis som du, och marco amelia från milan. cristian ansaldi/salvatore bocchetti gillar jag också. och gärna arturo vidal på mitten och eden hazard/alvarez om mirko försvinner.

Thomas sa...

Jag gillar Quagliarella, men det lär inte hända. Riquelme, om han spelar fortfarande. Varför inte Ola Toivonen.