Translate

lördag 13 december 2008

Dagens flashback

Härligt! Då vet jag att jag har några trogna läsare här i alla fall. Tack! 

Imorgon väntar Cagliari, en mycket spännande match med två formstarka lag. Varje gång vi möter Cagliari nu för tiden och jag tänker tillbaka på tidigare möten så är det alltid en speciell match som alltid kommer på minnet:
Roma-Cagliari den 8 februari 2006. 

Många av er vet nu redan vilken match det är, nämligen den som spelades inför stängda dörrar, den åttonde av elva raka segrar. Men det var en match som kunde slutat precis hur som helst. Cagliari tar nämligen ledningen med 2-0 genom Langella och den nuvarande Interbänknötaren Suazo redan efter 18 minuter. Men innan paus har Roma kvitterat tack vare Perrotta och de Rossi. 10 minuter efter pausvilan gör Conti 3-2 för Cagliari. Tiden tickar på och inget mål för Roma. Jag själv trodde det var kört, att tiden var ute men att 7 raka segrar är verkligen inte illa pinkat! Någon som trodde annorlunda var ingen annan än vår underbara Checco som räddade oss ännu en gång. När tio minuter återstår av matchen får Roma straff nummer ett för kvällen och den då stensäkra straffläggaren Totti kliver fram och slår in 3-3! Roma ville dock ännu mer och i den fjärde av fem tilläggsminuten får Roma ännu en straff!! Totti är säkerheten själv ännu en gång och gör 4-3 för Roma med matchens sista spark! Vincere!

Egentligen borde jag lägga in en bild på matchhjälten här men jag fullkomligt älskar den här bilden av Mexes, blundandes och liggandes på knä när Totti ska slå sista straffen. Den är för underbar!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en mycket skön blogg Julia! // Jonkii eller Il grande Damiano Tommasi

Christine sa...

Mexés <3. Helt underbart..den matchen glömmer man aldrig!

Själv måste jag dock säga att Roma-Cagliari 31 oktober 2004 också är en match jag minns... mitt första besök på Olimpico och en underbar 5-1 seger under en i övrigt bedrövlig säsong.

Hoppas på ytterligare en Cagliari-match att minnas idag!

Anonym sa...

fin blogg

Julia sa...

Tack så mycket :)