Translate

måndag 8 december 2008

Rör inte vår Alberto era klåfingriga norrjävlar!

Ett hett samtalsämne denna höst bland oss Romanisti är Aquilanis vara eller icke vara i Roma. Stanna eller gå? Pengar eller kärlek? Helrött eller randigt? Hjärta eller hjärna? Klubbkänsla eller svek? Rom, Milano eller Turin? Vart ska vår käre Alberto hamna tillslut?

Jag själv är barnsligt förtjust i Aquilani. Han är speciell helt enkelt och jag är nog inte ensam om att tycka väldigt mycket om honom. Han är ett underbarn utöver det vanliga.  Att dessa rykten kommit upp angående hans klubbkänsla gör en bara ledsen. Den gode Alberto, lämna oss för våra rivaler i norr vore verkligen rena rama mardrömmen. 
Hela tiden har jag trott att debatten om Aquilanis klubbkänsla varit rent struntprat. Rykten går ju hela tiden om var och varannan spelare, varför skulle just det här vara sant? 
Men sen så har jag nu insett att jag vägrat tro på dessa rykten för att jag inte vill tro på dem. Jag kan inte tro på dem för det får inte vara sant. 

Aquilani ska ju göra precis som hans förebilder Totti och de Rossi gjort. Stanna förevigt och kriga för Roma i vilket läge vi än befinner oss. Han ska inte vara någon Emerson-wannabe som väljer pengar framför det lag han har i hjärtat. Det är ju självskrivet sedan vi för första gången hörde talas om Alberto Aquilani. 

Nu har vi inte den blekaste aning om vad som händer med honom men jag ber till Gud att han stannar hos oss. Han är vår. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

läste precis bloggen för första gången. riktigt kul med en roma blogg

Keep up the good work!

Julia sa...

Tack så mycket :)

Anonym sa...

Är tyvärr inte lika säker på att han stannar, men jag hoppas såklart det. Det känns ofta lite spänt mellan Totti o Aquilani, syftar bl.a. på knuffincidenten men det finns mer, och jag är inte säker på att han trivs så bra som många tror.