Translate

måndag 1 december 2008

Är jag också en Romanörd?

Jag har aldrig tidigare sett mig som en Romanörd. Eller alltså, jämför man med mina kompisar typ så har de aldrig skådat en större nörd när det gäller Roma (bara för jag tex skriver upp Tottis födelsedag i min kalender) men de har ju inget att riktigt jämföra med. Jag har alltid tyckt mig ligga ganska mycket i lä när det gäller Romanörderi för det är ju inte så att jag sitter och wapgooglar på nya Romatransfers under mina femminutersraster i skolan, kan alla resultat mellan Roma och Lazio sedan 1948, har 100%ig koll på Primaveralaget eller att jag vet vilket märke på hårvax som Doni och Riise använder.

Men så idag så insåg jag att jag har nog lite av den här nörden i mig ändå. Jag går nämligen på en typ av Friskis & Svettis och vissa övningar ska man då göra medan "ledaren" räknar till åtta. Först tänkte jag (som förmodligen alla andra) tyst i huvudet 1,2,3,4....Men nu flera veckor i streck så räknar jag inte siffor utan istället tänker jag i Romaspelare: Curci (finns ingen annan etta), Panucci, Cicinho, Juan, Mexes, Aldair, Pizarro, Aquilani....Och så vidare, och så vidare. Nu är det verkligen en vana och inträffar varje gång. Nästan pinsamt. Är jag också en Romanörd nu?

Julia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha Julia du är inte själv! =)

Det har hänt fler än en gång där man räknat med Romaspelarna. Dock oftast räknat ner, på träning under en jobbig övning typ ;)

Åhh Bara Totti kvar...
bara vuci kvar..
bara aquilani...
bara pizarro.. sen så går det fort...

Hugo/Francesco/Marcus sa...

Du är Nördifierad Julia bara att inse:D

jag tror att vi alla har någonting liknande, själv så brukar jag lyssna på romamusik när jag är ute o springer, så har jag på mig matchstället från 07/08 och då brukar jag tänka att jag är Capitanon själv tro det eller ej... så då tänker jag för mig själv att jag aldrig kan stanna med den tröjan på mig, för då sviker jag mitt lag:) funkar bra om man har svårt att motivera sig:)


/francesco

Julia sa...

Hahaha, känns skönt att jag inte är ensam dårå ;)