Translate

måndag 15 december 2008

Un bolognese per favore!

Knappt hinner man hämta sig ifrån Vucinic strip tease förrän det är dags att börja tänka och ladda upp inför nästa match. Nästa lag för avrättning är Bologna som kommer på besök på onsdag kväll för match i Coppa Italia.

Bologna är ett lag som det senaste året blivit som ett "andra-lag" för mig i Serie A. Förut var det Parma (och det är dem egentligen fortfarande) men efter deras sorti och Bolognas återseende i finrummet så har det blivit ett litet tronbyte. Egentligen kan jag inte säga att jag hejar på Bologna och det enda som är speciellt med dem är att jag följer deras resultat och framgångar med lite stö
rre intresse än de andra lagen i Serie A (förutom Roma givetvis).

Varför det då blev Bologna är enkelt. Jag blev småförälskad i stan när jag var där i april i våras.  Såklart att Bologna inte går att jämföra med Rom men det är ju inget som går. Anyway, jag var i Bologna då i våras på utbytesresa (en fantastisk upplevelse) och jag fick då bo i, se och uppleva en otroligt vacker och charmig stad. Bland annat fick man sig en närmare titt på Stadio Renato Dall'Ara, Bolognas hemmaplan, som är meningen ska synas här i bakgrunden på bilden. 












Så, nu jag håller tummarna för att Bologna inte ska trilla ur Serie A men däremot så ska de åka ur Coppa Italia innan de vet ordet av det!
Har ni något "andra-lag" efter Roma i Ser
ie A? Kommentera!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jepp de kommer nog åka ut hehe, men i serie a finns potential ändå verkar vara ett ganska ovanligt år resultatmässigt...

Anonym sa...

Ett andra lag i serie a? humm.. det måste nog bli Napoli. Trots rivaliteten så spelar dom ju fantastisk kul fotboll med Denis, Lavezzi och Hamsik i spetsen.

Christine sa...

Kan inte säga att jag har nåt "andra lag" i Italien, däremot tyckte jag också att Parma var lite charmiga sådär..men det kan ju också ha hängt ihop med att det ofta blev stabila 4-0 segrar för Roma mot dom... :D