Translate

onsdag 3 december 2008

Julkalendern à la Roma

Nu är det bevisat att jag börjar bli gammal, för jag har nämligen inte följt julkalendern på flera år. Snart börjar jag väl gå i 15-år gammla t-shirtar också, hjälp så snabbt tiden går.



Men, min 18-årskris var inget jag skulle prata om här utan det var nämligen julkalendern. Tänk nämligen om man skulle få göra sig en egen tv-julkalender. Gissa vad mitt tema skulle vara då? Javisst, Roma såklart! För varje dag skulle man kunna följa en spelares dag förkortat till en halvtimme (i och för sig är riktiga julkalendern bara en kvart men man kan väl ändra lite, det är ju trots allt jag som bestämmer). Visst är det en förträfflig idé? Dagens datum skulle få avgöra vem man skulle hem till och se. Tex den 9 december följer man Vucinic, 16 december hemma hos de Rossi osv. Visserligen skulle självaste avsnittet på självaste julafton vara julfirande hemma hos familjen Menez och det lät inte som det mest lockande så eventuellt kan avsnitt 10 byta med avsnitt 24 i sådana fall.



Tänk sen när det är kallt och snöar ute och Pekka Heino sitter som SVT-hallåa och säger: "Hej alla barn, idag är det den 20e december och vi ska hem till Simone Perrotta som i dagens avsnitt lämnar sin son på dagis, skriver en autograf på en plastpåse till en tysk och visar vart han köper tomater på burk! Jag lämnar över direkt till Perrotta själv och glöm inte barn, att öppna lucka nummer 20 i Romakalendern!"



Visst skulle det värma under den tunga vintern? Eller är jag bara allmänt "tjejig" som skulle tycka att det var kul?

2 kommentarer:

Christine sa...

Jag är förvisso också tjej, men idén är helt LYSANDE!! Jag skulle sväva på moln hela december...

Julia sa...

Åh tack, äntligen någon som håller med mig, haha :D