Translate

tisdag 13 januari 2009

If you leave me now, you'll take away the biggest part of me

Är det någonting man inte mår bra av så är det transferrykten. Vilka som ryktas vara på väg till Roma bryr jag mig inte så mycket om eftersom där är 95% ren bullshit men jag hatar när det är våra spelare som alla drar i. Okej om det är spelare som kanske Cerci, men när det gäller våra nyckelspelare så är det bara en psykisk jobbig lång process. Först alla Aquilanirykten nu i höstas och så nu flörten mellan Mexes och Milan. Förut har jag vägrat tro på allting och med Mexes har jag dessutom känt mig lugn med tanke på att han älskar Roma lika mycket som jag gör. Men så kommer sånt här upp och då blir jag med ens orolig igen. Tänk om han faktiskt skulle lämna om! Det är ju verkligen inte omöjligt även om det nog för många känns helt orealistiskt. 

Hur många av er kan tänka er Mexes i en annan tröja än Romas? Inte många skulle jag tippa på och jag själv kan inte heller se honom springa runt och göra eleganta brytningar i en rödsvartrandig tröja. Herregud, det finns bara inte. Han är den efter Totti och de Rossi som jag minst kan se lämna Roma för ett annat lag. Ett annat lag i Italien dessutom! Det hade varit mer okej om han skulle lämnat för lag som United eller Barcelona (inte för att det skulle varit okej men mer än Milan åtminstone) för då skulle vi åtminstone inte ställas mot honom igen. Det hade varit jobbigt.

Om, om, nu Mexes skulle lämna oss för spel i Milan så skulle det vara den tyngsta förlusten jag någonsin åkt på. Värre än 4-0 mot Inter, värre än derbyförluster, värre än 7-1. Sådana förluster går att komma över och bearbeta men en förlust av världens bästa mittback skulle sitta kvar i ja, jag vet inte hur många år egentligen. Det skulle vara ett slag i ansiktet och jag skulle hata alla som gjort övergången möjlig för resten av livet. Man skulle ju få självmordstankar om man vaknade en morgon och det första man läser är "Mexes klar för Milan". Jag skulle bli helt tom.

Men, vi ska inte utgå från någonting i dagsläget och hur många gånger har inte Totti länkats ihop med Milan, Inter, Real Madrid etc. Mexes ÄR dessutom Romanista och en Romanista spelar inte i Milan. Förhoppningsvis tar vår kärlekshistoria till fransosen aldrig slut. 


If you leve me now, you'll take away the biggest part of me
No baby please don't go
If you leave me now, you'll take away the very heart of me
No bayy please don't go

A love like ours is love that's hard to find
How could we let it slip away
We've come too far to leave it all behind
How could we end it all this way
When tomorrow comes we'll both regret
Things we said today

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket bra skrivet! Precis sådär känner jag ang Mexes och Milan.
Mexes= Grandissimo!!!