Translate

söndag 18 januari 2009

Simply the best(ia)













"You're simply the best. Better than all the rest. Better than anyone. Anyone I've ever met!"

För en gångs skull är jag helt mållös. Jag vet inte vad jag ska säga. Ända sen matchens slut så har jag bara gått runt med ett alldeles förnöjt leende på läpparna. Det gör jag varje gång Roma vinner. Att man alltid ska bli så barnsligt superglad varje gång vi vinner. Det är som om vi aldrig vunnit förr. Underbar ren lycka rakt igenom. En obetalbar känsla som är helt fantastisk.

Så, dagens match var väl inte den absoluta bästa men seriöst, vem tänker egentligen på det när vi har Baptista som står för ett helt sagolikt mål och imorgon ska jag skicka honom den största blombukett man kan tänka sig med röda och gula rosor, ett grande grazie och en kärleksförklaring helt enkelt. 

Andra notiser för dagen:
  • Jag tycker att våra underbara spelare är väldigt snälla mot varandra som turas om att vara stjärnan och räddaren i laget. Först var det Brighi som alla hyllade, efter det var det var det Menez tur och därefter Vucinic tur att axla hjälterollen. Och så nu, är det Baptista alla älskar. Visst är det ganska mysigt? Vi kanske ska ha en tippningstävling om vem som blir nästa räddare? Den som tippar rätt får ett vackert pris. Så, vem tror ni?
  • Zlatans Inter. Jag säger bara: HA HA HA ! ! !
  • Lazio-Juventus 1-1. Ett helt ok resultat, vi går ändå om bönderna i nästa omgång.
  • Jag älskar Roma. Ingen nyhet visserligen men man kan inte säga det för många gånger.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar verkligen din blogg Julia,,Keep up the good work:D

Julia sa...

Tack så mycket "anonym" :) :)

Anonym sa...

Det är dags för Daniele att bli nästa periods hjälte! Ett långskottsmål och två supersmöriga assist mot Napolitanerna.

Anonym sa...

fyra väldigt viktiga punkter hahaha!! :D nästa vecka går vi om de babyblå kycklingarna host, host "örnarna" host!!

Anonym sa...

Jag tippar på att Mexes eller DDR bli våran nästa super-hero:D Men vore det inte lite coolt om typ vi får straff och så springer Doni upp och lägger? Btw, riktigt skön blogg Julia, keep up the good work!

Anonym sa...

Så jäkla gött så det skriker om det! Att han har gjort tre mål dem två senaste matcherna är bara en trygg nyhet när il capitano är skadad.

Bra blogg för övrigt, ös på!!

Anonym sa...

Det är självklart vem som blir nästa hjälte! Alberto Aquilani är tillbaka och kommer börja med att sänka Inter på onsdag! :)

Christine sa...

Jag tror och hoppas på Aquilani som näste hjälte :) Nu har ju dock våra nyförvärv Menez och Baptista varit grymma senaste tiden, så Riise vore kul. Ett par rökare upp i krysset som grädde på moset till det fina spel han visat upp på sistone vore rätt okej!

Högoddsaren måste ju dock vara Loria... killen är hopplös, men går han in nästa gång han får chansen (förhoppningsvis aldrig) och nickar in en boll hos motståndarna UTAN att orsaka tre mål bakåt så kanske lite är förlåtet..