Translate

lördag 25 april 2009

AS Roma AS usual

Nu är det mycket som avgörs. Inte om vi når Champions League eller inte, det hoppet är redan borta. Vår chans att nå fjärdeplatsen försvann egentligen för flera omgångar sen, det här var mest bara en bekräftelse på allt. Tyvärr var det en tyngre och smärtsammare bekräftelse än vad jag hade räknat med.

Nej det är inte tabellplaceringar som avgörs, det är bland oss det avgörs. Vilka som stannar och vilka som går. Vilka som kan kalla sig för Romanisti och vilka som inte kan det. I jobbiga tider ställs man ibland inför val och det har vi gjort nu. Man kan bli skitförbannad, klaga på allt, tycka Roma är det sämsta som finns, hata våra spelare, förbanna sig över vår tränare, sluta bry sig om Roma och bli mer intresserad av hur det går för Barcelona eller Liverpool. Eller så kan man bli skitförbannad, svära några gånger, bita ihop och gå vidare tillsammans med Roma hur vi än spelar och hur det än går.

Jag har bestämt mig. Jag har gjort mitt val. Min Romahalsduk kommer fortfarande hänga uppe synlig i mitt rum. Jag kommer fortfarande ha mitt lilla Romamärke på min jacka. Jag är fortfarande minst lika glad att jag ska till Rom på fredag och se Roma spela i nästa omgång. Roma är en sådan stor och viktig del i mitt liv så jag kan inte "ta en paus" från Roma bara för att det går dåligt. Det är nu Roma behöver oss som mest. Men om någon är mer intresserad av vilka Barcelona möter i nästa omgång så fine. Jag är intresserad av Roma, inte av de som spelar bra fotboll. 

4 kommentarer:

- H * sa...

- jag hade inte kunnat säga det bättre själv , forza julia !

Gnagaren sa...

Bra skrivet!
Har köpt livstidsbiljett för Roma-tåget, och tåget fortsätter alltid att rulla ;D

Julia sa...

Tack så mycket snälla ni :)

roma per sempre <3

Anonym sa...

Grymt bra skrivet!

A solo la Roma!