Translate

lördag 4 april 2009

I lucchetti degli innamorati

Åh vad härligt allt är för tillfället. April har börjat som alltid är en bra månad. Det är jäkligt varmt + solen har hittat till Sverige igen. Kommande vecka har jag ett skönt påsklov och behöver inte plugga någonting. Till råga på allt fyller jag år om 22 dagar och det bästa av allt, Rom stundar om 27 dagar!! Vinner vi derbyt den 11e ska jag kanske prova att gå på vattnet? Hallelujah!

Hur som helst, inatt låg jag och Romspånade lite och kom på en supersmart idé på vad jag ska göra när jag är där. I Rom finns det en ganska så gammal bro som heter Ponte Milvio som har blivit lite speciell på senare dagar. Det har nämligen blivit "mode" att kärlekspar går dit och sätter fast ett hänglås för att förklara sin kärlek till varandra. Genom att låsa fast hänglåset där och sedan kasta ner nyckel i vattnet så är dem låsta till varandra för alltid. Visst är det jättgulligt? Inspirationen till det kommer från 
en av världens bästa filmer Ho voglia di te (eller egentligen är idén från boken men sak samma).
Nu har jag tänkt göra samma sak, låsa fast min kärlek. Men eftersom jag inte hittat the love of my life än så ska skriva Julia & Roma (nånting sådant) på hänglåset istället. Jag vet redan att min kärlek till Roma är evig men det här skulle vara ytterligare ett bevis för att jag är fast vid Roma föralltid. Per sempre!



Ni kan läsa mer här: http://www.lucchettipontemilvio.com/

4 kommentarer:

Malena sa...

Julia, vet du att Aquilani är tillsammans med hon som har huvudrollen i Moccias nästa film? Senaste, tror jag. Scusa ma ti chiamo amore. Jag tycker den är ganska gräslig, en kärlekshistoria mellan en tonårig tjej och en långt över 30-årig man, men Aquis tjej är hur som helst söt.

Julia sa...

Jaha, är han? Hade ingen aning om det faktiskt men där ser man! Har hört en hel del om den filmen men inte sett den än. Skulle nog vilja se den ändå trots ditt lite sämre betyg. Och som du säger, Aquis fidanzata är mycket söt men hennes efternamn är lite klurigare, inte det lättaste att stava.

Malena sa...

Om du tycker om de andra gillar du säkert den här också. Jag tycker ju inte att Ho voglia di te är så himla bra, så lyssna inte på mig. Fast jag gillar ändå den och 3MSC på nåt vis, inte minst för att de är så väldigt Rom.

Julia sa...

Jo jag är en riktig sucker för filmer à la 3msc & Ho voglia di te så den här kanske passar mig med då :)