Translate

onsdag 24 juni 2009

La Roma siamo noi

När är det okej att säga vi om/till ett lag? Finns det någon regel som säger när man kan göra det? Är det som att börja kalla någon för sin pojk- eller flickvän? Kommer det automatiskt eller är det något man bestämmer själv? Måste man vara romare för att säga vi om Roma?

Jag säger vi om roma. Jag är, som många av er, en del av Roma och därför är Roma vi. Med vem klagar på det? Jo massvis. Men jag och Roma är vi. Så kommer det alltid vara. Basta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad säger du om Italienska landslaget? Säger du vi fast du inte är italienare?

Anonym sa...

Vi är alla som bryr oss och älskar oavsett hur det går för klubben! core de sta citta!

Julia sa...

Hm, nu måste jag tänka efter här. Det kan hända att jag säger vi ibland. Inte alls lika ofta som jag säger vi till Roma men ändå då och då. Om Italien förlorat någon match och jag blir påmind om det så försvarar jag mig alltid med att säga "men vi är fortfarande världsmästare". Så det händer att jag säger det helt automatiskt ibland. Något som egentligen är rätt konstigt eftersom jag nog aldrig sagt vi till det svenska landslaget...