Translate

fredag 26 juni 2009

MM

När man jobbat 13-14 timmar per dag i fyra dygn nu så blir Romakollen inte den allra bästa. Att till exempel Motta var helt klar för oss fick jag reda på av en riktig romare som berättade det för mig på jobbet. Jag hörde att han pratade italienska med sin kompis och då började jag genast prata med honom och frågade vart ifrån Italien dem var. Rom svarade han och berättade att dem hade vart och sett Italiens två första gruppspels matcher i U21 EM. Jaha har ni sett på Marco Motta drog jag till med då. SIII, svarade dem hur glada som helst och sa att dem båda var romanisti.
Kul med lite omväxling och prata om något roligt istället för att låtsas vara intresserad av segling (vilket folk i och för sig kan ta för givet eftersom jag jobbade på Volvo Ocean Race) och diskutera mastlängd och båttyper med var och varannan människa. Men, hur som helst, helt plötsligt sa en av dem: och Marco Motta stannar i Roma. Jag trodde han frågade mig det så jag svarade "speriamo". Men då skakade han bara på huvudet och sa att det redan var klart. Dagens bästa händelse utan tvekan!

Marco resta giallorosso...

Inga kommentarer: