Translate

söndag 7 juni 2009

TuttoRoma

Det har nu gått en endaste liten minifjuttvecka sen vi såg Roma senast. En vecka? Kan det verkligen stämma? Ja tydligen. Jävla uppehåll. Tänk att abstinensen redan börjar infinna sig. Och då har det trots allt varit landslagsfotboll den här helgen. Inte för att den tillfredsställde så mycket, om vi syftar på Sverige. Jag ska bojkotta det svenska landslaget en tid framöver, dem är ändå alltid så jävla dåliga. Kan hända att dem får mitt stöd igen den dagen Lagerbäck inte är tränare längre, men det lär väl dröja ett bra tag till så. Tur att jag (/vi?) har Italien. Och Juan!

Men Roma var det ja. Än är inte Roma köpt eller sålt. Inte heller någon spelare är köpt eller såld. Michael Owen verkar vara det nyaste namnet på rykten in. Kommer han vet jag inte vad jag gör men det behöver jag nog inte oroa mig över för jag kan nästan lova att han absolut inte kommer bli en Romaspelare. Huntelaar verkar vara ett annat namn på tapeten men på bekostnad av Juan i sådana fall och då säger jag nej direkt.

Slutligen pratas det lite om Van Nistelrooy som tydligen är på "rea" nu från Real. Ställer mig ganska tveksam till honom också. Visserligen gör han väl alltid mål på allting när han är skadefri men jag har alltid haft något emot honom. Jag vet inte vad det är men det är någonting hos honom som jag inte gillar.

Ja...Anfallare, anfallare, anfallare och åter anfallare är det de pratas och ryktas mest om i Roma för tillfället. Eller egentligen är det jämt så. "Vi behöver en riktig anfallare som gör mycket mål". Det hör man varje sommar numera. Det roliga är att vi aldrig köper en anfallare som gör mycket mål. Och en sak som är ganska fascinerande är att vi ändå alltid ligger i toppen på de lag i Serie A som gör flest mål. I år gjorde vi en dålig säsong men ändå 61 mål, vilket var fjärde bäst i ligan.

Jag vill såklart också ha en målsprutande anfallare som gör mål på chanser som man inte trodde fanns. Jag vill ha en ny lekkamrat till Totti. Då är frågan, vem ska det bli? Ja efter den här säsongen skulle jag inte direkt gråta om vi köpte Forlan för han har verkligen vart fantastisk. Men å andra sidan känns han inte så realistisk (drömma får man ju alltid) och jag får väl vara nöjd så länge han stannar i Atletico Madrid.

Men en annan spelare jag länge länge velat ha i Roma är Luca Toni. Har avgudat honom sen Palermotiden och han är en profil som saknas i Serie A nu. Varför köra på Autobahn och äta Bratwurst när han kan komma hem till Italien? Jag skulle ju utan tvekan ta emot honom med öppna armar. Ja han har precis fyllt 32 men han håller säkert 2-3 säsonger till ska ni se. Dessutom är han också världsmästare och det gör saken bara ännu bättre. Åh vilken dröm.


1 kommentar:

christer sa...

Abstinens va ordet=)
Att de bara har gått ca 2veckor är sjukt.

Tänk va man kan älska ett lag, och en sport så mycket. Just nu är de bara tomt kan man säga. "Inget" att se fram emot till helgerna, och inför.

Men tur att de är 1 vecka kvar tills jag åker ner till Italien igen iaf.=)